Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (17)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 17 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2020 0x 7643x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.
Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má)…
Základní vzdělávání
12. 11. 2015 0x 2746x
Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Krátká informace o publikacích pro výuku projektových/tematických dnů na 1. a 2. stupni ZŠ, které se věnují námětům pro mezinárodní dny s rozvojovou tematikou.
Základní vzdělávání
6. 2. 2014 0x 4115x
Příběh o hranicích a prolínání - závěr
Tento článek je ohlédnutím a kritickým zamyšlením nad výsledky projektu.
Základní vzdělávání
5. 2. 2014 0x 4871x
Hranice a prolínání: scénář 4. projektového setkání (2–3 VH)
Během předešlého setkání se žáci věnovali tomu, kdo jsou, co je pro ně cenné, co je pojí s ostatními, co ostatním chtějí ukázat a co si chrání. Čtvrté setkání je koncipováno jako setkání žáků s…
Základní vzdělávání
4. 2. 2014 0x 5115x
Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili…
Základní vzdělávání
30. 1. 2014 0x 4363x
Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Základní vzdělávání
21. 1. 2014 0x 4541x
Příběh o hranicích a prolínání
Na začátku jsme byli dva a jedna zajímavá a přitažlivá nabídka. Přitažlivá proto, že nám umožňovala propojit naše zkušenosti s přípravou a realizací vzdělávacích programů s PT Multikulturní výchova a…
Základní vzdělávání
9. 12. 2013 0x 4502x
V čem bývá problém?
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota…
Základní vzdělávání
4. 12. 2013 0x 3441x
Těžko na cvičišti…
Jak na projektovou výuku připravit žáky? Co musí pedagog změnit na svém stylu přípravy a učení? Jak o efektivitě projektové výuky přesvědčit rodiče žáků? Jak ke spolupráci na projektech získat…
Základní vzdělávání
2. 12. 2013 0x 11132x
Prožitek jako způsob učení
Které dílčí metody jsou vhodné k realizaci projektu? Jaký význam má ve výuce prožitek? Jak s ním máme pracovat? Proč je důležitá reflexe? Do jaké míry by měli mít žáci v projektu volnost?
Základní vzdělávání
19. 11. 2013 0x 8187x
Připravuji projekt
Jak mám projekt připravovat? Existuje nějaká metodika plánování projektu? Co je pro přípravu projektu nejdůležitější?
Základní vzdělávání
18. 11. 2013 0x 4105x
Dneska se neučíme, máme projekt!(?)
Jak mám zajistit, aby projektová výuka byla efektivní (aby naplňovala cíle ŠVP)? Čím jsou motivováni žáci? Co konkrétního by si měli z projektu odnést? Je důležitější výsledný produkt, nebo průběh…
Zobrazeno 12 z 17 položek