Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (17)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 17 položek
Základní vzdělávání
14. 3. 2022 0x 1675x
Jak efektivně pomáhat druhým i sobě
Zaměření na pomoc v náročné situaci či době může být jedna z konstruktivních strategií, jak se k tomuto stavět, jak redukovat pocit bezmoci nebo jiné nepříjemné pocity, které se k současné (nebo…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 3. 2020 0x 2977x
Podle McKinsey mohou technologie převzít nejméně čtvrtinu práce učitele
Zpráva o studii poradenské agentury McKinsey, která zkoumá, jaké možnosti přinášejí učitelům technologie využívající umělou inteligenci.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 1. 2020 1x 3339x
Mí profesionální inspirátoři
Přehled nejdůležitějších odborníků, kteří mi při studiu problematiky vzdělávacích technologií pomohli a pomáhají pochopit souvislosti. Jedná se o můj příspěvek k akci Největší inspirátoři našeho…
Základní vzdělávání
9. 10. 2019 0x 5809x
Uri Orlev: Běž, chlapče, běž (čtenářská dílna)
S příběhem Srulika/Jurka se žáci přenesou do válečného Polska a spolu s ním zažívají dobrodružný boj o přežití. Dílna je zaměřena na příklady obětavé pomoci různých lidí – od Poláků po Němce. A…
Základní vzdělávání
6. 10. 2015 1x 8320x
Opouštím svůj domov
Žák charakterizuje domov. Seznamuje se s pojmem uprchlík. Seznamuje se s důvody emigrace, dokáže tyto důvody analyzovat, porovnat a vyhodnotit (dobrovolné/nedobrovolné opuštění domova). Seznamuje se…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 5. 2015 0x 4448x
Výuka hrami
Popis zajímavého amerického portálu GameUp firmy BrainPOP, který obsahuje mnoho zajímavých výukových aplikací majících převážně podobu her.
Odborné vzdělávání
10. 11. 2014 0x 9440x
Mezigenerační spolupráce
Aktivita je zaměřena na vyvození, objasnění a pochopení jednoho z principů fungování demokratické společnosti – principu vzájemné pomoci a spolupráce mezi adolescenty a seniory.
Gymnaziální vzdělávání
22. 8. 2012 1x 10941x
Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva
Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2012 0x 10381x
Pravidla používání znaku Červeného kříže
Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.
Gymnaziální vzdělávání
13. 8. 2012 0x 8133x
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 8. 2012 0x 9293x
Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?
Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale…
Základní vzdělávání
1. 12. 2011 0x 6308x
Inventář znaků rozvojetvorného učení – Pomoc
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových…
Zobrazeno 12 z 17 položek