Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (16)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 16 položek
Základní vzdělávání
2. 2. 2016 0x 9038x
Emoce
Žák se seznámí s různorodou škálou emocí. Uvědomí si, že naše emoce jsou ovlivněny především vnějšími vlivy a lidé mohou na stejné situace reagovat rozdílnými emocemi. Žák pochopí vztah mezi…
Gymnaziální vzdělávání
29. 1. 2013 0x 8194x
Konflikt a jeho strukturované řešení
V průběhu lekce se žáci seznámí s postupem řešení konfliktu v šesti krocích a naučí se postup aplikovat na konkrétní situaci. Žáci vyhodnotí průběh řešení konfliktu a určí, jak je řešení prospěšné…
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2013 0x 4671x
Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí
Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.
Základní vzdělávání
19. 11. 2012 0x 6644x
Imagine that...
Pomocí lekce se žáci zamýšlejí nad životem handicapovaných spoluobčanů, jenž může být v mnoha ohledech plnohodnotnější, než se obvykle domníváme. Žáci se také učí vyjádřit slovně své emoce a pracují…
Základní vzdělávání
16. 11. 2012 0x 8960x
Aby spravedlnost fungovala
V průběhu lekce si žáci uvědomí, co je obsahem pojmu spravedlnost a jak těžké může být zpracování situace v posouzení "spravedlivý" - "nespravedlivý". Žáci si tak mohou ujasnit své vlastní hodnotové…
Základní vzdělávání
6. 4. 2012 0x 5689x
Malý princ v nás
Kniha Malý princ v nás německého psychologa Mathiase Junga nás v drobných kapitolách přivádí k dalšímu zamyšlení nad knihou Antoina Saint-Exupéry ať už pro vlastní osobní rozvoj nebo rozvoj sebe jako…
Základní vzdělávání
16. 12. 2011 0x 17393x
Aktivizující metody: hry ve vyučování
Předložené hry lze využít na třídnických hodinách, při plnění průřezových témat. Pedagog zváží vhodnou situaci, kdy hru zařadí. U každé hry uvádíme časový rozsah pro splnění jednotlivých her.
Základní vzdělávání
22. 9. 2011 0x 6254x
Studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání – 1. část
Článek přináší první část studie k problematice čtenářské gramotnosti v základním vzdělávání. Vedle vymezení čtenářské gramotnosti popisuje úlohu čtenářské gramotnosti v kontextu osobnostního a…
Gymnaziální vzdělávání
16. 9. 2011 5x 28295x
Myšlenkové mapy v edukačním procesu
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat…
Gymnaziální vzdělávání
28. 7. 2011 0x 13660x
Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá.…
Předškolní vzdělávání
28. 6. 2011 2x 12684x
Birlibánův svět bez hranic
Birlibánův svět je program zaměřený na osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Pracuje se především s tematikou hranic (vlastních hranic i hranic druhých lidí). Prostřednictvím příběhu E. Petišky o…
Základní vzdělávání
27. 7. 2010 0x 12382x
Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)
Text je určen pro žáky základních škol nebo víceletých gymnázií, je autentický a ukazuje možnost, jak učitel na základě jednoduchého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky na jazykové úrovni…
Zobrazeno 12 z 16 položek