Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „občanská společnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Gymnaziální vzdělávání
19. 9. 2023 0x 483x
Jak být občanem, nikoli ovčanem III – Jak na projekt
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat jejich nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. V jejím průběhu se naučí, jak efektivně komunikovat s klíčovými…
Gymnaziální vzdělávání
4. 9. 2023 0x 808x
Jak být občanem, nikoli ovčanem I – Jak ovlivnit veřejné dění
Na konkrétní občanské inciativě zprostředkované reportáží regionální TV i e-ziny se žák seznámí s nástroji občanské participace a jejich využitím při řešení problémů ve svém nejbližším okolí. V…
Gymnaziální vzdělávání
28. 8. 2023 0x 547x
Jak být občanem, nikoli ovčanem II –⁠ Jak na sociální sítě
Cílem lekce je pomoci žákům zapojit se do života občanské společnosti a překonat nedůvěru ve vlastní dovednosti i možnosti. Pro konkrétní občanskou inciativu (viz Jak být občanem, nikoli ovčanem I)…
Základní vzdělávání
14. 12. 2016 0x 4743x
Výchova demokratického občana - konkretizace tematického okruhu Občan, občanská společnost a stát
Obsahová podpora pro průřezové téma Výchova demokratického občana konkretizuje a tematizuje tematický okruh Občan, občanská společnost a stát. Konkrétní témata jsou rozpracováním doporučených…
Základní vzdělávání
21. 1. 2016 0x 20395x
Město pro všechny generace: Role samospráv v podpoře aktivního stárnutí v komunitě
Článek se zaměřuje na problematiku stárnutí v komunitě a roli samosprávy v podpoře kvality života a důstojnosti ve stáří a mezigenerační sounáležitosti. Obce hrají významnou roli při vytváření…
Gymnaziální vzdělávání
17. 12. 2013 0x 8959x
Občanem v EU
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle podněcující žáky k porozumění významu aktivity a angažovanosti občana při snaze ovlivňovat dění v EU.
Gymnaziální vzdělávání
7. 2. 2013 0x 5828x
Poznání vlastních politických postojů
V průběhu lekce si žáci vyčíslí skóre, které představuje jejich politický postoj. Učiní tak na základě zodpovězení otázek uvedených v Dotazníku postojů ke změně. Žáci poznají své osobní preference.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 1. 2013 0x 6280x
Jak projevit nesouhlas
Jaká byla motivace nesouhlasit s oficiálními názory v období diktatury. Jaká rizika neslo projevit svůj názor. Jaký je význam nesouhlasu dnes.
Gymnaziální vzdělávání
28. 1. 2013 0x 5287x
Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí
Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.
Neformální vzdělávání Spomocník
29. 11. 2012 0x 6373x
Brána k druhým otevřela nové možnosti
<p> Soutěž pro týmy dětí a mládeže ukázala, co dobrého se dá dělat pro druhé a jak inspirovala další mladé lidi.</p>
Základní vzdělávání
22. 11. 2012 0x 7435x
Veřejná politika
Co znamená pojem veřejná politika, struktura obce a obecního úřadu.
Gymnaziální vzdělávání
7. 11. 2012 0x 7602x
Pískovna
Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují…
Zobrazeno 12 z 20 položek