Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „moderní dějiny“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Základní vzdělávání
1. 10. 2020 0x 7707x
Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií
Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje…
Základní vzdělávání
16. 4. 2020 1x 6749x
Listopad 1989
Během vyučovací hodiny si žáci prohloubí znalosti o tzv. sametové revoluci. Zjistí a upevní si informace o skutečnosti, že listopadové události jsou součástí dlouhodobých akcí, kdy docházelo ke…
Gymnaziální vzdělávání
17. 2. 2020 0x 4374x
Činnost oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů k významným výročím v roce 2019 a k soudobým dějinám
Oddělení vzdělávání Ústavu pro studium totalitních režimů vyvíjí výukové materiály a metodiky pro učitele dějepisu a jejich žáky. Didaktici a historici oddělení při tom vycházejí ze zásad…
Základní vzdělávání
26. 2. 2019 0x 10100x
Procházka Prahou. Několik zastavení k moderním dějinám
V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se…
Základní vzdělávání
10. 5. 2017 0x 4523x
Nový portál pro učitele „My jsme to nevzdali“ k výuce moderních dějin
Článek se věnuje aktualizované on-line učebnici My jsme to nevzdali a projektu Paměť národa do škol. Co učebnice obsahuje a jak ji mohou učitelé ve výuce využít? Podívejte se, jak lze zajímavě…
Gymnaziální vzdělávání
11. 6. 2015 0x 6956x
Práce se školním historickým pramenem
Dlouhodobě se ukazuje, že internet je pro současnou mladou populaci naprosto klíčovým mediálním zdrojem. Historické informace nejsou v tomto smyslu žádnou výjimkou. Snadnost ovládání, dostupnost…
Gymnaziální vzdělávání
25. 3. 2015 0x 10710x
Protektorát Čechy a Morava: R. Heydrich a konečné řešení české otázky
Výuková jednotka navazuje na hodinu o řízení správy a hospodářství v Protektorátu Čechy a Morava a o postavení obyvatel v něm. Má žákům přiblížit názory R. Heydricha týkající se konečného řešení…
Gymnaziální vzdělávání
19. 3. 2015 0x 8955x
Centrum vizuální historie Malach: brána k tisícům jedinečných životních příběhů
V Centru vizuální historie Malach při Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jsou zpřístupněny videonahrávky životopisných rozhovorů s pamětníky celého 20. století. Studenti,…
Gymnaziální vzdělávání
23. 2. 2015 0x 6695x
Ověřování alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia ve školní praxi.(úvodní text)
Článek pojednává o moderním pojetí školního dějepisu se zaměřením na výuku nových a nejnovějších dějin. Zdůvodňuje podněty, přístupy a uvádí trendy, metody, techniky a technologie tohoto pojetí.…
Gymnaziální vzdělávání
11. 2. 2015 0x 12629x
Období normalizace - závěrečná fáze a sametová revoluce v ČSSR
Cílem výukové lekce je práce s autentickým dokumentem vytvořeným oficiálním totalitním režimem, seznámení se se situací kolem 17. 11. 1989 a lidmi zakládajícími Občanské fórum, opozičními osobnostmi…
Gymnaziální vzdělávání
17. 4. 2014 1x 6302x
Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: již hotové projekty
V tomto díle našeho miniseriálu se podíváme na již hotové projekty či databáze obsahující příběhy z dvacátého století, které je možné použít pro vlastní vědeckou práci pedagoga či žáků, stejně jako…
Gymnaziální vzdělávání
15. 4. 2014 0x 7287x
Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: úvod
Práce s pamětníky, dotazování, ale také studium všedního života patří mezi činnosti, které by měly být nesporně integrální součástí výuky moderních dějiny. Moderní dějiny jsou unikátní oblastí, kde…
Zobrazeno 12 z 14 položek