Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „metakognice“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání
20. 12. 2023 0x 799x
Slovní úlohy – „matika bez češtiny nejde“
Většina vyučujících matematiky 1. i 2. stupně základní školy by se jistě shodla v tom, že slovní úlohy patří mezi nejnáročnější učivo. Vyřešení slovní úlohy totiž vyžaduje zapojení mnoha kognitivních…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 7. 2022 1x 3527x
Převrácené čtyřrozměrné kurikulum
Malá studie představující výsledky práce specializovaného bostonského pracoviště (CCR) zabývajícího se definováním potřebných změn v kurikulu vyvolaných technologiemi ovlivněným vývojem světa.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 2. 2013 8x 16739x
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena
Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena.
Základní vzdělávání
28. 11. 2011 0x 20021x
Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových…
Základní vzdělávání
2. 6. 2011 0x 4653x
Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 35
Tento článek je jedenáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol…
Základní vzdělávání
18. 5. 2011 0x 4292x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 19
Tento článek je pátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
17. 5. 2011 0x 4684x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 18
Tento článek je čtvrtým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
16. 5. 2011 0x 4442x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 17
Tento článek je třetím komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
13. 5. 2011 0x 4169x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 16
Tento článek je druhým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Předškolní vzdělávání
21. 1. 2011 0x 10476x
Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení…
Základní vzdělávání
3. 11. 2010 0x 10038x
Výzkumy o přínosu CLIL
Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2008 0x 18835x
Kritéria evaluace vyučovacího procesu
Autorka příspěvku se zaměřuje na evaluaci výuky v souvislosti s rozvíjením metakognice u žáků. Mnoha výzkumy bylo prokázáno, že pouhé pasivní přijímání poznatků a jejich následná reprodukce nepřináší…
Zobrazeno 12 z 12 položek