Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (69)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 69 položek
Základní vzdělávání
14. 12. 2011 2x 7547x
Kolik K má správný žák?
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Základní vzdělávání
9. 12. 2011 0x 3553x
Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů
Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.
Základní vzdělávání
6. 12. 2011 0x 3428x
Zakletá tvořivost
Článek pojednává o tvořivosti a jejím významu v životě jedince. Vybízí k rozvíjení tvořivého myšlení v pedagogické praxi jak u žáků, tak u učitelů samých.
Gymnaziální vzdělávání
24. 11. 2011 0x 6082x
Třída jako ekosystém?
V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu…
Speciální vzdělávání
14. 11. 2011 1x 14624x
Namaluj si vlastní obraz – ENCAUSTIKA
Ve výtvarné výchově přiblížíme žákům s lehkým mentálním postižením starou malířskou techniku – malování voskem –, nazývanou ENCAUSTIKA.
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2011 0x 10952x
Jak podpořit kreativní myšlení žáků?
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve…
Gymnaziální vzdělávání
9. 9. 2011 0x 9284x
Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 2. část
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se,…
Základní vzdělávání
1. 9. 2011 0x 25936x
Brčko jako tvořivý materiál
Příspěvek obsahuje praktické návody na využití brček k pokusům, výrobě fyzikálních hraček a dalším činnostem.
Gymnaziální vzdělávání
28. 7. 2011 0x 13653x
Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá.…
Gymnaziální vzdělávání
13. 7. 2011 0x 12890x
Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se,…
Předškolní vzdělávání
15. 4. 2011 0x 15759x
Výtvarné setkání v MŠ III.
Třetí část seriálu Výtvarné setkání v MŠ přináší praktický námět pro výtvarnou činnost.
Základní vzdělávání
29. 3. 2011 4x 21573x
Hlavolamy a bludiště
Příspěvek obsahuje čtyři praktické návody na výrobu hlavolamů a prostorového bludiště. Jejich výrobu a využití uplatníte i v rámci mezipředmětových vztahů.
Zobrazeno 12 z 69 položek