Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (152)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 152 položek
Gymnaziální vzdělávání
25. 8. 2022 0x 303x
DigCompEdu 6.2: Digitální komunikace a spolupráce
Příspěvek se soustředí na analýzu fenoménu informační etiky (citování) jako projevu péče o informační prostředí, ve kterém se nacházíme, a nástroj komunikace. Snaží se ukázat, že citace a reference…
Základní vzdělávání Spomocník
24. 8. 2022 0x 798x
20 způsobů online komunikace třídních učitelů
Dobrý třídní učitel se pozná mimo jiné také podle toho, jak umí komunikovat online. Následující text nabídne 20 různých způsobů online komunikace, kterou by třídní učitelé mohli a měli v průběhu…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 386x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Základní vzdělávání
15. 3. 2022 0x 1406x
Učíme se mluvit o náročných tématech v rámci Osobnostní a sociální výchovy
V současné době je informační prostor zahlcený ozbrojeným konfliktem, který se dotýká určitým způsobem snad každého člověka, zároveň je obtížné tomuto tématu uniknout a logicky se tedy může ve…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 1. 2022 0x 924x
Komunikační plán jako základ úspěšné školy
Chyby v komunikaci jsou příčinou řady problémů nejen ve škole. Vyvarovat se těchto chyb lze vytvořením komunikačního plánu a nastavením správných pravidel komunikace. Článek nabízí pět kroků, na…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 1. 2022 1x 1803x
Škola bez e-mailu
Co by se stalo, kdybychom ve škole výrazně omezili e-mailovou komunikaci, nebo ji dokonce úplně zrušili?
Gymnaziální vzdělávání
4. 10. 2021 0x 1040x
Virtuální realita jako školní komunikační prostředí
Cílem příspěvku je ukázat konkrétní nástroje a platformy pro využití virtuální reality jako komunikačního prostředí nejen s žáky. Ukazuje, k čemu taková prostředí lze využít a jak pomáhají řešit…
Základní vzdělávání
18. 2. 2021 0x 2251x
Možnosti využití OrgPadu ve škole
Aplikace OrgPad je nástrojem k vizualizaci přemýšlení. Avšak šíře možností jejího využití je obrovská. Může být portfoliem žáka, nástrojem sebeevaluace, je možné zde vytvořit učební materiál, hrát…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 2. 2021 0x 4743x
Technologické zahlcení jako důsledek špatné komunikace
Na jaře, po zavedení online výuky, jsme se velmi rychle potýkali se dvěma zahlceními – obsahovým a technologickým. Nyní, přibližně po roce online výuky, čelíme dalšímu technologickému zahlcení, ke…
Předškolní vzdělávání
10. 11. 2020 0x 6625x
S bacilem (virem) si poradíme
Příspěvek nabízí inspiraci, jak pomocí různorodých činností, společných diskuzí a tematických říkadel s dětmi sdílet a vyjadřovat zážitky z doby uzavření mateřské školy z důvodu epidemiologické…
Předškolní vzdělávání
8. 6. 2020 0x 4688x
TIO a signál
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se, jak se dřív lidé dorozumívali a komunikovali, jakými způsoby je možné si informace předávat. Naleznete zde náměty…
Základní vzdělávání
20. 4. 2020 0x 10830x
Využití digitálních technologií ve výuce českého jazyka a literatury
Text vznikl v rámci aktualizace RVP ZV v českém jazyce, komunikaci a literární výchově. Aktualizace má za cíl podpořit využívání digitálních technologií ve výuce ve školách. Zároveň má představit…
Zobrazeno 12 z 152 položek