Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (76)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 76 položek
Základní vzdělávání Spomocník
27. 4. 2017 3x 9690x
Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století
Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky.…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 2. 2017 0x 2932x
Vize moderního studenta
Článek pokračuje v informování o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation chápe digitální kompetence – tentokrát studentů.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 1. 2017 7x 10790x
PISA 2018 a globální kompetence
Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 10. 2016 0x 4858x
Pohled na technologie školou zkreslenými brýlemi
Článek informuje o existenci metodického portálu Educating Modern Learners specializujícího se na implementaci vzdělávacích technologií a vybírá jeden typický aktuální článek, který otevírá diskuzi…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 9. 2016 2x 10209x
Standardy ISTE 2016 pro žáky
Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 8. 2016 0x 7618x
Vize moderního učitele
Článek přináší informaci o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation popisuje základní kompetence učitele.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 3. 2016 0x 3977x
Dovednosti propojeného světa
Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na…
Základní vzdělávání Spomocník
28. 5. 2015 1x 4972x
Význam infografiky ve výuce
Článek zdůvodňuje využití infografiky ve výuce, popisuje ji a na příkladech ukazuje, jak ji aplikovat.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 9. 2014 3x 8573x
Hodnocení online spolupráce
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje…
Základní vzdělávání Spomocník
1. 9. 2014 7x 12021x
Online spolupráce jako kompetence pro 21. století
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 4. 2014 9x 14248x
Informatické myšlení jako výukový cíl
Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti…
Základní vzdělávání
21. 1. 2014 0x 10329x
Kompetence učitelů pro CLIL
V patnácté kapitole se věnujeme charakteristice CLIL učitele. Základem zdárné a udržitelné implementace CLIL výuky je odborná připravenost učitelů. Jaké jsou nezbytné předpoklady k tomu, aby učitel…
Zobrazeno 12 z 76 položek