Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (76)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 76 položek
Základní vzdělávání Spomocník
24. 10. 2022 4x 568x
Freedmanovy obecně platné kompetence
Zpráva o blogovém příspěvku známého anglického odborníka na vzdělávací technologie pro učitele, který specifikuje svůj pohled na základní kompetence jako cíl výuky.
Základní vzdělávání
22. 3. 2022 0x 374x
Regionální učebnice Říčansko – učíme o místě, kde žijeme
Chcete učit o regionu? Jaké materiály k tomu používáte? Chodíte s žáky ven a poznáváte spolu přírodu, kulturu a historii okolí? Kde získáváte inspiraci? V článku představujeme elektronickou…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 3. 2022 0x 472x
Kalifornský na kompetence orientovaný model
Informace o tom, jak se transformace výuky směrem ke kompetenčně orientovanému personalizovanému modelu s využitím technologií daří v jednom z nejvíce znevýhodněných kalifornských školských obvodů.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 628x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 2. 2022 0x 513x
Doporučení Contact North kanadské vládě
Zpráva o výzvě, kterou vyslala ontarijská výzkumná organizace Contact North kanadské vládě.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 1. 2022 0x 742x
Prognózy vývoje pro rok 2022 podle amerických učitelů
Přehled vybraných názorů špičkových amerických učitelů-expertů na vývoj školství v roce 2022.
Základní vzdělávání
30. 11. 2021 0x 338x
Co nebylo v učebnici (8. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia
Vzdělávací program S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 6.–7. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmiletého gymnázia žákům otevírá osm tematických bloků, jejichž…
Základní vzdělávání
23. 11. 2021 0x 415x
Co nebylo v učebnici (7. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvíjet informační gramotnost žáků 8.–9. ročníku ZŠ a odpovídajících ročníků osmi- a šestiletého gymnázia.
Základní vzdělávání
16. 11. 2021 0x 468x
Co nebylo v učebnici (6. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů reflektující tematický modul č. 1 Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 489x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 2085x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání Spomocník
18. 12. 2020 0x 2979x
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí…
Zobrazeno 12 z 76 položek