Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (21)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 21 položek
Speciální vzdělávání
15. 3. 2012 1x 22112x
Dramatická výchova na základní škole praktické
Dramatická výchova je využívána na základní škole praktické ve čtení, v řečové výchově zároveň prolíná i ostatními předměty. Další možností jejího uplatnění je dramatický kroužek. Dramatická výchova…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 0x 12614x
Rozhovory s obrazy / Galerie jako otevřený prostor inspirace / Emilia Medková a Toyen
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních…
Základní umělecké vzdělávání
16. 9. 2011 0x 12107x
Sobotní ateliér pro děti v Moravské galerii v Brně/Orient express
Sobotní ateliéry v Moravské galerii v Brně jsou většinou koncipovány k aktuálním výstavám. Děti se zde seznamují s celou výstavou, s jejími hlavními rysy a s vystavenými exponáty především. Výstavy…
Gymnaziální vzdělávání
10. 8. 2011 0x 11747x
Výukový program Moravské galerie v Brně/Oděvní design inspirovaný architektem Jurkovičem
Moravská galerie v Brně se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám v galerii. Výukové programy v Moravské galerii v Brně jsou připravovány k aktuálním výstavám, stálým expozicím, jednotlivým…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2011 1x 14045x
Rozhovory s obrazy/galerie jako otevřený prostor inspirace/Otto Gutfreund a Emil Filla a Martin Vinazer
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních…
Gymnaziální vzdělávání
31. 5. 2011 0x 8461x
Hranice kresby
Autor zúročuje zkušenosti ze své vlastní tvorby a zamýšlí se nad specifickými možnostmi malby a kresby. Své úvahy dokresluje příklady z tvorby významných umělců. Kresbu vnímá jako médium spontánní a…
Základní vzdělávání
17. 5. 2011 0x 3743x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 18
Tento článek je čtvrtým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
18. 11. 2010 0x 14358x
Zvoník od Matky Boží
Při práci s texty o zvoníku Quasimodovi si žáci uvědomí pravdivost výroku „První pohled často klame“. Přemýšlí o svých postojích k lidem, kteří se něčím odlišují od ostatních, odhalují své charaktery…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2010 2x 24644x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Předškolní vzdělávání
9. 8. 2010 1x 28995x
Dramatická výchova v MŠ – II. část
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní…
Základní vzdělávání
16. 4. 2010 2x 19607x
Rozdělovací znaménka – práce s básní
Příprava na hodinu literární výchovy – práce s básní od Jana Brzechwy s názvem Rozdělovací znaménka (včetně motivace, interpretační fáze a pracovního listu).
Gymnaziální vzdělávání
12. 4. 2010 0x 19729x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Ostře sledované vlaky
Interpretace Ostře sledovaných vlaků v literárním semináři. Žáci aplikují znalosti o struktuře uměleckého díla a porovnávají literární a filmovou podobu díla (film zhlédli během předchozího semináře).
Zobrazeno 12 z 21 položek