Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (60)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 60 položek
Základní vzdělávání Spomocník
2. 3. 2020 13x 3128x
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti
Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 4687x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání Spomocník
9. 1. 2020 6x 5314x
Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 3. 2018 2x 6194x
Co učit v rámci digitální gramotnosti?
Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 2. 2018 2x 3880x
Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu
Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 9. 2017 2x 9306x
Freireho kritická pedagogika a technologie
Zamyšlení nad odkazem světoznámého brazilského pedagoga a filozofa, který se snažil prostřednictvím výuky čtení a psaní přivést negramotné masy k sebeuvědomění a zájmu o politiku. Současný stav světa…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2017 5x 22432x
Jak vykouknout z informační bubliny
Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 6. 2017 16x 6973x
Proč je naše poznávání a myšlení zkreslováno?
Článek popisuje existující formy kognitivního zkreslení na základě klasifikace vypracované odborníkem na systémové myšlení Busterem Bensonem. Kognitivní zkreslení ovlivňuje vnímání informací a je…
Gymnaziální vzdělávání
15. 2. 2017 1x 9093x
Učitel jako kurátor digitálního obsahu
Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 1. 2017 13x 48558x
Dezinformace vítězí!?
Shrnutí stavu, v němž se na začátku roku 2017 svět nachází a který je popisován jako doba postfaktická. Důsledkem pro školství je růst významu rozvoje informační gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 6. 2016 10x 6752x
Kdo je zodpovědný za zneužívání technologií?
Článek je zamyšlením nad používáním mobilních zařízení ve školách. Inspirován názory Thomase Whitbyho publikovanými na portálu Edutopia navrhuje, jak by mohla vypadat politika školy vzhledem k…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 12. 2015 11x 12655x
Jak definovat digitální gramotnost?
Článek na základě kurzu EMMA 21st Century Learning shrnuje existující způsoby definování digitální, mediální a informační gramotnosti a připomíná, že je třeba urychleně řešit naši domácí školskou…
Zobrazeno 12 z 60 položek