Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „informační gramotnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (60)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 60 položek
Základní vzdělávání
27. 10. 2021 0x 493x
Co nebylo v učebnici (3. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků z 8. a 9. ročníku ZŠ a odpovídající ročníky osmi- a šestiletého gymnázia
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, v komplementaci s gramotností čtenářkou a digitální, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 547x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2021 0x 980x
Algoritmizace každodennosti
Jedním z trendů, ke kterému by měla mířit současná „malá“ reforma kurikula RVP, o kterém se příliš nemluví, ale možná bude o to podstatnější, je fenomén algoritmizace každodennosti. V tomto článku se…
Základní vzdělávání
25. 10. 2021 0x 629x
Co nebylo v učebnici (1. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 1.–2. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního věku dosud neznámých úhlů pohledu.
Gymnaziální vzdělávání
9. 9. 2021 2x 1380x
Dva přístupy k rozvoji informační gramotnosti na středních školách
Příspěvek se zaměřuje na problematiku uchopení obsahu informační gramotnosti, a to především na tom typu škol, kde očekáváme, že studenti budou přecházet na univerzitní studium. Snaží se popsat…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2021 0x 2278x
Jak hodnotit informace: kdo je autoritou a jak s ní pracovat
Existence autorit je nesporně velkým sociologickým tématem. Nás bude ale zajímat především to, jakým způsobem mohou autority vstupovat do práce s informacemi. Zaměříme se na to, jakým způsobem je…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2021 0x 1519x
Nástroje pro rozvoje vědecké gramotnosti: kvantitativní výzkum prováděný studenty na střední škole
Příspěvek se zaměřuje na nástroje, které může učitel se svými studenty na střední škole používat k tomu, aby efektivně prováděli kvantitativní výzkum – od aplikací na tvorbu dotazníků až po…
Gymnaziální vzdělávání
24. 5. 2021 0x 2170x
Informační gramotnost na středních školách: co, jak a proč?
Informační gramotnost je jednou z nejpopulárnějších „nových gramotností“, se kterými se lze setkat. Nacházíme ji i v ŠVP mnoha škol. Cílem příspěvku je nastínit, co si pod ní vlastně představit a…
Gymnaziální vzdělávání
13. 5. 2021 0x 1977x
Co je to vědecká gramotnost?
Vědecká gramotnost představuje zajímavé a v českém prostředí poměrně opomíjené téma. Příspěvek se snaží nabídnout základní vymezení této gramotnosti v perspektivě české středoškolské výuky. Článek…
Gymnaziální vzdělávání
11. 5. 2021 0x 1248x
Osobní vzdělávací prostředí – jak posílit digitální kompetence a autonomii žáků
V rámci aplikovaného projektu Katedry informačních studií a knihovnictví podpořeného TA ČR vzniká program na rozvoj informační gramotnosti na středních školách OnLife. Když jsme se v projektu ptali…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 5. 2021 2x 4255x
Digitální kompetence pro wellbeing
Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Gymnaziální vzdělávání
10. 12. 2020 0x 2185x
Datová gramotnost jako přístup ke středoškolské výuce
Článek se zaměřuje na problematiku vymezení datové gramotnosti jako klíčového konceptu pro mezipředmětovou výuku na středních školách. Snaží se ukázat, že nejde jen o téma matematiky či informatiky,…
Zobrazeno 12 z 60 položek