Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (165)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 165 položek
Základní vzdělávání
19. 2. 2014 1x 43439x
Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ
Hodnocení žáka je v procesu vzdělávání velmi důležité. Jednou z jeho možných forem je slovní hodnocení. Autorka článku se zamýšlí nad různými otázkami: Proč a jak slovně hodnotit? Čemu se vyhnout? Na…
Základní vzdělávání
4. 2. 2014 2x 40366x
Pětilístek
Článek představuje široké možnosti uplatnění aktivity Pětilístek ve výuce.
Základní vzdělávání
16. 1. 2014 0x 17438x
Názorová škála
Článek představuje široké možnosti uplatnění názorové škály ve výuce.
Základní vzdělávání
14. 1. 2014 0x 6553x
Hodnocení a CLIL
Čtrnáctá kapitola seriálu Implementace CLILu do české školy vychází z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ. Zamýšlí se nad principy v hodnocení žáků, které se aplikují v rámci CLILu.…
Základní vzdělávání Spomocník
24. 6. 2013 0x 7583x
Jak se hodnotí vzdělávací inovace
Napadlo Vás někdy, že by se inovace daly hodnotit, či dokonce měřit? Lze přehledně zobrazit, do jaké míry je nějaká aktivita inovativní? Mají inovace ve vzdělávání nějaké stupně či gradace? Příspěvek…
Základní vzdělávání
7. 5. 2013 0x 8120x
Výzkumy o přínosu CLILu
V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z…
Základní vzdělávání Spomocník
6. 5. 2013 4x 9111x
Nový pohled na schopnost technologií ověřovat výukové výsledky
Článek se zabývá aktuálními výstupy bádání evropských vědců na poli vzdělávacích technologií zvláště v oblasti počítačového hodnocení výukových výsledků. Popisuje paradigmatickou změnu směrem k…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 1. 2013 1x 6809x
Jak bránit podvodům u online testů
Spolu s rostoucím množstvím online kurzů roste význam ověřování výsledků studia přímo v tomto prostředí. Článek shrnuje aktuální stav vývoje v této oblasti.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 1. 2013 10x 9075x
ClassDojo – chování žáků na provázku
Malá recenze volně dostupného online nástroje, který dovoluje provádět průběžné hodnocení žáků prostřednictvím předem definovaných odznaků.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 12. 2012 0x 6270x
Jak velkou moc má MOOC? Další vývoj masivních otevřených online kurzů
Článek o tom, jak pokračuje vývoj masivních otevřených online kurzů (MOOC) postavený hlavně na informacích o jednom z největších poskytovatelů těchto služeb Coursera doplněný o jeden pohádkový příběh…
Základní vzdělávání
12. 12. 2012 1x 11532x
Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení
Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V…
Základní vzdělávání Spomocník
12. 11. 2012 3x 5745x
Příprava nového amerického plošného testování
Zpráva o pokračování prací na novém plošném testování v USA, které se vyznačuje značnou mírou podobnosti s vývojem u nás.
Zobrazeno 12 z 165 položek