Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „formativní hodnocení“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání Spomocník
2. 10. 2023 1x 1527x
Proces, ne výsledek
Zamyšlení nad tím, proč a jak hodnotit proces učení, a ne jen výsledky, podle A. J. Julianiho.
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 6724x
Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming
Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 1392x
DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení
Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Základní vzdělávání
31. 1. 2022 0x 2761x
Učím pro změnu: podpora učitelů v osvojování formativního hodnocení
Článek slouží jako informační text o prakticky využitelných výstupech projektu Cestou vývojového kontinua –⁠ podpora učitelů v osvojování formativního hodnocení, který byl realizován v letech 2019 až…
Základní vzdělávání
6. 8. 2020 0x 11928x
Formativní hodnocení
Ve své diplomové práci jsem se zabývala nepříliš známým typem hodnocení, tzv. formativním hodnocením. Jelikož je problematika hodnocení stále diskutovaným tématem, rozhodla jsem se definici tohoto…
Základní vzdělávání
5. 2. 2020 0x 3398x
Hodnocení v Mendelce
V příspěvku je představena sídlištní základní škola, která si klade jasnou vizi, k níž směřuje i díky propracovanému hodnoticímu systému, jehož nedílnou součástí je formativní hodnocení. Přínosné je…
Základní vzdělávání
28. 2. 2018 0x 7209x
Data cestují po světě
Hodnocení žáka ve škole je velmi důležité, jelikož jím může být žák motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 20128x
Co nevíme o bramborách?
Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v…
Základní vzdělávání
31. 1. 2018 0x 13914x
Co nevíme o ...?
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě…
Základní vzdělávání
30. 1. 2018 1x 10699x
Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy
Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů.…
Základní vzdělávání
20. 1. 2014 1x 8895x
Testování v CLILu
Ve čtrnácté kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.st.ZŠ o Testování vycházíme z obecných postupů při hodnocení a testování, které se aplikují v rámci CLILu. Rozlišíme mezi sumativním a…
Základní vzdělávání
12. 12. 2012 1x 13874x
Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení
Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V…
Zobrazeno 12 z 13 položek