Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (88)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 88 položek
Gymnaziální vzdělávání
20. 7. 2007 0x 9480x
Hodnocení nebo evaluace práce žáků?
Hodnocení výkonů a pracovních výsledků žáků musí být postaveno na plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka a pozitivně laděných hodnotících soudech. Žákům musí…
Předškolní vzdělávání
26. 6. 2007 0x 12049x
Autoevaluace na dvoutřídní mateřské škole.
Autorky příspěvku nastínily systémový přístup k autoevaluaci ve dvoutřídní mateřské škole, která je součástí základní školy. Jsou vytyčeny nástroje k operativnímu využití získaných poznatků z…
Předškolní vzdělávání
14. 6. 2007 0x 10079x
Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí…
Gymnaziální vzdělávání
24. 4. 2007 0x 3689x
Studentský pohled jako součást autoevaluace
Do procesu vlastní autoevaluace může škola významně zapojit svoje žáky. Příspěvek přináší praktické zkušenosti a výsledky takovéhoto zapojení.
Předškolní vzdělávání
23. 4. 2007 0x 11848x
Jede vláček přes náš most, pojeď s námi, času dost ...
ŠVP jednotřídní mateřské školy vypracovaly pedagogické pracovnice v souladu s požadavky RVP PV a s ohledem na konkrétní podmínky. Ucelený programový dokument má vypovídající hodnotou a jasnou vizi o…
Gymnaziální vzdělávání
7. 3. 2007 0x 13262x
Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy
Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.
Předškolní vzdělávání
7. 2. 2007 0x 25218x
Kritéria pro evaluaci podmínek předškolního vzdělávání
Článek se podrobně věnuje vnitřním i vnějším podmínkám předškolního vzdělávání, nabízí škálu kritérií, podle které lze postupovat při evaluaci.
Gymnaziální vzdělávání
24. 11. 2006 0x 29435x
Problematika hodnocení ve škole
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2006 1x 69183x
Sumativní a formativní hodnocení
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Základní vzdělávání
7. 11. 2006 0x 12478x
Jak postupovat při autoevaluaci ve škole
Popis postupu efektivního procesu autoevaluace, jeho naplánování a zhodnocení jednotlivých výstupů.
Základní vzdělávání
7. 11. 2006 0x 8820x
Milan Pol hovoří o (ne)jednom autoevaluačním projektu
Sešli jsme se s doc. Polem z FF MU Brno, abychom se dozvěděli více o autoevaluačním projektu BAB a jeho závěrech v publikaci Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě, která vyšla nedávno v češtině.
Základní vzdělávání
27. 10. 2006 0x 13606x
Autoevaluace ve škole
Článek podává návod, jak správně nastavit cíle školy tak, aby byly realizovatelné, a tím i kritéria autoevaluace.
Zobrazeno 12 z 88 položek