Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (205)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 205 položek
Základní vzdělávání
25. 2. 2021 0x 3174x
Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v…
Základní vzdělávání
25. 2. 2021 2x 3575x
Ohlédnutí za minikonferencí odborného panelu pro digitální gramotnost
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 2. 2021 0x 2145x
Clubhouse a digitální gramotnost
Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové…
Základní vzdělávání
8. 2. 2021 0x 1534x
Imaginární elektronická tužka
Aktivita Imaginární elektronická tužka vede žáky k práci v digitálním prostředí, konkrétně k vytváření digitálního obsahu (videa) a jeho následnému zpracování a prezentaci. Žáky vede k samostatné…
Základní vzdělávání
20. 1. 2021 0x 2261x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)
Projekt Oživme městskou knihovnu pro 21. století nabízí sérii výukových aktivit pro žáky 8. a 9. tříd. Cílem je, aby žáci získali zkušenost s realizací komplexního projektu a zároveň byl vytvořen…
Speciální vzdělávání
19. 1. 2021 0x 3518x
Digitální technologie ve výuce žáků s mentálním postižením
Digitální technologie mají nezastupitelnou roli při podpoře procesu učení žáků s mentálním postižením a při rozvoji a podpoře jejich komunikace. Jejich význam je zřejmý především v této době, kdy se…
Základní vzdělávání
5. 1. 2021 0x 1952x
Sleduješ? Tak se pohni!
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom…
Základní vzdělávání
1. 12. 2020 0x 1735x
Ve spárech YouTube
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho…
Základní vzdělávání
1. 12. 2020 0x 3186x
Rozvoj digitální gramotnosti a využití digitálních technologií ve výchově ke zdraví
Hlavním záměrem tohoto textu je charakterizovat význam digitálních technologií pro rozvíjení kompetencí žáků ve výchově ke zdraví, specifikovat očekávané výsledky učení výchovy ke zdraví, jejichž…
Základní vzdělávání
30. 11. 2020 0x 4376x
Rozvoj digitální gramotnosti v tělesné výchově
Tělesná výchova je vyučovací předmět, který rozvíjí především pohybové dovednosti a tělesnou zdatnost, a na nepohybové činnosti „není čas“. Přesto (nebo právě proto) i do tělesné výchovy pronikají…
Základní vzdělávání
25. 11. 2020 0x 2539x
Tvorba interaktivního herbáře
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd základní školy. Tento herbář tvořili pomocí bezplatné mobilní aplikace PlantNet. V rámci dvou vyučovacích hodin se žáci s…
Základní vzdělávání
24. 11. 2020 0x 2253x
Jak na Google Classroom ve 2. ročníku ZŠ
Zvládnout záludnosti distanční výuky je výzvou nejen pro učitele, ale i pro jejich žáky. Ti nejmladší se s digitálními technologiemi teprve učí pracovat, a tak seznámení s pravidly komunikace a s…
Zobrazeno 12 z 205 položek