Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (24)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 24 položek
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 14951x
Metody efektivního čtení
Nejvíce informací získává student poslechem nebo čtením. V článku se proto zaměříme na dvě metody efektivního čtení – SQ3R a PQRST, doplněné tvorbou myšlenkových map. Tyto dovednosti mohou být…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 9199x
Hodnocení informací a znalostní management
Informace jsou všude kolem nás a je velice důležité se s nimi naučit vhodným způsobem zacházet – hodnotit je, zasadit do kontextu a přetvářet je na znalosti. V článku se pokusíme ukázat některé…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 6022x
Informační výchova jako reflexe informační společnosti
Je zajímavé, jak malý prostor je věnován informační výuce na gymnáziích. Nejde přitom jen o budování vztahu ke knihovnám, ale především o systematické pěstování schopností žáka získávat potřebné…
Gymnaziální vzdělávání
24. 11. 2011 0x 6086x
Třída jako ekosystém?
V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu…
Gymnaziální vzdělávání
3. 10. 2011 2x 6317x
Tipy na softwarovou výbavu pro Linux
Řada škol uvažuje o možnosti používání operačního systému Linux na žákovských počítačích. V následujícím článku se proto pokusíme naznačit, které programy by na těchto stanicích neměly chybět.
Gymnaziální vzdělávání
16. 9. 2011 5x 28283x
Myšlenkové mapy v edukačním procesu
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat…
Gymnaziální vzdělávání
31. 8. 2011 2x 10929x
Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy
Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a…
Gymnaziální vzdělávání
29. 8. 2011 3x 24270x
7 tipů, jak použít myšlenkové mapy
Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy…
Gymnaziální vzdělávání
16. 8. 2011 1x 9123x
Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí…
Základní vzdělávání
18. 2. 2010 3x 12953x
Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
18. 7. 2009 0x 19394x
Volba konkrétní metody (techniky, hry, aktivity) pro osobnostní, sociální, morální rozvoj v rámci OSV
Příspěvek se zabývá praktickým didaktickým problémem: …když cíl učení a zvolená metoda k sobě „nepatří“. Z našich praktických šetření víme, že jde o jedno z důležitých témat didaktiky osobnostní a…
Základní vzdělávání
18. 10. 2008 0x 7999x
Čtení v Didaktice 1. stupně ZŠ
Příspěvek nabízí pohled do vyučovacích předmětů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK – Didaktika 1. stupně ZŠ a Učitelské praktikum. Článek je zaměřen především na…
Zobrazeno 12 z 24 položek