Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „Informatika“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (74)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 74 položek
Základní vzdělávání
4. 9. 2014 5x 19714x
Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem…
Základní vzdělávání
28. 8. 2014 1x 8688x
Proč zapojit studenty do překladu softwaru a jak na to
Možná si říkáte, že „překládat software“ bude jistě činnost nudná, časově a odborně náročná a tak trochu z jiné planety. Pokusím se vysvětlit, proč si myslím, že jde o ideální náplň hodin informatiky…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 4. 2014 9x 14601x
Informatické myšlení jako výukový cíl
Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 11. 2013 0x 7026x
Celosvětová kampaň Hour of Code
Informace o připravované celosvětové akci, jejímž cílem je plošná podpora výuky programování nejen u žáků ZŠ a SŠ.
Gymnaziální vzdělávání
24. 10. 2013 3x 7384x
Poznámky ke kapitole o měření informace
Mezi základními pojmy jsem vysvětlil také, co je to informace. Málokdo to ví. Kdekdo vyřkne slovo „informace“, i když má na mysli data nebo zprávy – snad aby vypadal učeněji. Podle toho by pak i…
Gymnaziální vzdělávání
21. 10. 2013 2x 10312x
Poznámky ke kapitole o etice a právu
Kapitola o etice a právu se soustřeďuje na otázky smyslu informatiky ve vztahu k lidem a k řádu světa. Proto je ústředním tématem profesní etika v informatice. Jenže všeobecně vzdělaný člověk jistě…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 10. 2013 3x 5748x
Využití prezentačních aplikací při výuce
Námět na realizaci celoškolního projektu s cílem nasazení metodiky převrácené třídy do výuky, vyvolání spolupráce učitelů a zavedení inovativního přístupu k výuce prezentačních aplikací v informatice…
Gymnaziální vzdělávání
8. 10. 2013 0x 8883x
Poznámky ke kapitole o pojmovém myšlení
Máme-li efektivně řešit problém, měli bychom jej poznat. Na základě znalostí pak navrhneme řešení. Nová kapitola připravované učebnice informatiky se věnuje otázce, jak přeměníme poznatky ve znalosti…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 10. 2013 0x 8451x
Jak se učí LOGO
Osobní zkušenost studenta UK Praha PedF s nasazením Imagine LOGO ve výuce informatiky v 6. třídě ZŠ.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 9. 2013 1x 7322x
Bobřík informatiky
Základní informace o každoročně se opakující informatické soutěži žáků ZŠ i SŠ, termín jejíhož konání se blíží.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 9. 2013 5x 5973x
Počítačová gramotnost podle Scotta
Výzva britsko-amerického učitele informatiky Marca Scotta s diskuzí, jejímž cílem je vysvětlit význam výuky informatiky a lobovat za prosazení vyšších priorit pro ni.
Základní vzdělávání Spomocník
5. 9. 2013 4x 11420x
Počítačová grafika v Pixlr Editoru
Popis vlastností bitmapového grafického online editoru Pixlr a jeho možností nasazení při výuce počítačové grafiky na ZŠ.
Zobrazeno 12 z 74 položek