Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (166)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 166 položek
Základní vzdělávání Spomocník
8. 6. 2022 0x 1305x
15 tipů, jak se stát digitálním lídrem školy
Jak se stát lídrem školy? Začněte tím, že se staneme digitálním lídrem školy. V tomto článku najdete několik tipů, jak na to.
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 382x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2022 0x 784x
Chatboti jako vzdělávací nástroj: od frustrace k dobrému pocitu
Článek se věnuje problematice vývoje chatbotů. Nabízí základní typologii jejich edukační implementace a současně se soustředí na klíčovou část jejich návrhu, totiž na emoční design, který významným…
Gymnaziální vzdělávání
25. 10. 2021 0x 880x
Algoritmizace každodennosti
Jedním z trendů, ke kterému by měla mířit současná „malá“ reforma kurikula RVP, o kterém se příliš nemluví, ale možná bude o to podstatnější, je fenomén algoritmizace každodennosti. V tomto článku se…
Speciální vzdělávání
5. 5. 2021 0x 2694x
Digitální technologie ve výuce žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí)
Článek popisuje speciální vzdělávací potřeby žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí) ve vztahu k digitálním technologiím. Upozorňuje na přednosti, ale i…
Speciální vzdělávání
2. 2. 2021 0x 4473x
Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále…
Speciální vzdělávání
21. 1. 2021 0x 4919x
Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále…
Základní vzdělávání
23. 11. 2020 0x 3249x
Digitální gramotnost v praxi ZŠ aneb připravujeme se na proměnu RVP v oblasti ICT
Článek přináší ohlédnutí za minikonferencí odborného panelu pro digitální gramotnost. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a…
Základní vzdělávání
9. 4. 2020 0x 5799x
Jednoduchá tvorba pracovních listů třeba pro vzdělávání na dálku
Článek a jeho přílohy popisují možnost tvorby pracovních listů nebo testů k využití třeba při výuce na dálku, ale i běžně. Pomocí přiloženého manuálu, který v obrázcích popisuje postup krok za krokem…
Předškolní vzdělávání
2. 4. 2019 0x 8129x
Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 1. 2019 0x 2945x
Finské školství a ICT: 4. Spolupráce, podpora a profesní rozvoj učitelů
Čtvrtý díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 1. 2019 0x 3976x
Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni
Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Zobrazeno 12 z 166 položek