Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (31)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 31 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 278x
DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií
Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Gymnaziální vzdělávání
7. 9. 2022 0x 188x
DigCompEdu 6.4: Odpovědné používání digitálních technologií
Článek se věnuje problematice vztahu člověka a počítače v psychologické rovině. Popisuje koncept digitální rovnováhy jako určitého nástroje hledání optima ve způsobu využití technologií. Upozorňuje…
Gymnaziální vzdělávání
1. 9. 2022 0x 226x
DigCompEdu 6.3: Tvorba digitálního obsahu
Příspěvek se soustředí na téma kreativity a jejího vztahu k digitálním technologiím. Ukazuje se, že i když jsou teoretické perspektivy lákavé, tak aplikace jednotlivých konceptů není jednoduchá a…
Gymnaziální vzdělávání
25. 8. 2022 0x 221x
DigCompEdu 6.2: Digitální komunikace a spolupráce
Příspěvek se soustředí na analýzu fenoménu informační etiky (citování) jako projevu péče o informační prostředí, ve kterém se nacházíme, a nástroj komunikace. Snaží se ukázat, že citace a reference…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 175x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
8. 8. 2022 0x 370x
DigCompEdu 5.3: Aktivizace studentů
Článek se soustředí na koncepty educational entertainmentu a gamifikace, které lze využít pro aktivizaci a podporu studentů v procesu edukace, zvláště takové, která je podpořena digitálními…
Gymnaziální vzdělávání
1. 8. 2022 0x 254x
DigCompEdu 5.2: Diferenciace a individualizace
Článek se zaměřuje na to, jak je možné využít technologie pro diferenciaci a individualizaci vzdělávacího obsahu a prostředí, ale také na rizika, která jsou s tímto procesem spojená.
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2022 1x 301x
DigCompEdu 5.1: Přístupnost a inkluze
Příspěvek se zaměřuje na to, jakým způsobem je možné využít koncept universal designu pro zlepšení vzdělávání všech studentů.
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2022 0x 382x
DigCompEdu 4.3: Zpětná vazba a její plánování
Článek se zaměřuje na fenomén vzájemného hodnocení jako součásti zpětné vazby v edukačním procesu a jeho významu pro učení jako takové. Snaží se poukázat na aspekty, které je dobré vzít do úvahy…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2022 0x 230x
DigCompEdu 4.2: Analýza výukových výsledků
Článek se soustředí na různé možnosti přístupu k learning analytics a jejich reálné uplatnitelnosti v edukační praxi. Snaží se ukázat možnosti i slabiny evidence based přístupu ke vzdělávání a jeho…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 316x
DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení
Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 230x
DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů
Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Zobrazeno 12 z 31 položek