Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (27)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 27 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 0x 54x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Gymnaziální vzdělávání
8. 8. 2022 0x 138x
DigCompEdu 5.3: Aktivizace studentů
Článek se soustředí na koncepty educational entertainmentu a gamifikace, které lze využít pro aktivizaci a podporu studentů v procesu edukace, zvláště takové, která je podpořena digitálními…
Gymnaziální vzdělávání
1. 8. 2022 0x 195x
DigCompEdu 5.2: Diferenciace a individualizace
Článek se zaměřuje na to, jak je možné využít technologie pro diferenciaci a individualizaci vzdělávacího obsahu a prostředí, ale také na rizika, která jsou s tímto procesem spojená.
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2022 0x 209x
DigCompEdu 5.1: Přístupnost a inkluze
Příspěvek se zaměřuje na to, jakým způsobem je možné využít koncept universal designu pro zlepšení vzdělávání všech studentů.
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2022 0x 328x
DigCompEdu 4.3: Zpětná vazba a její plánování
Článek se zaměřuje na fenomén vzájemného hodnocení jako součásti zpětné vazby v edukačním procesu a jeho významu pro učení jako takové. Snaží se poukázat na aspekty, které je dobré vzít do úvahy…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2022 0x 197x
DigCompEdu 4.2: Analýza výukových výsledků
Článek se soustředí na různé možnosti přístupu k learning analytics a jejich reálné uplatnitelnosti v edukační praxi. Snaží se ukázat možnosti i slabiny evidence based přístupu ke vzdělávání a jeho…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 255x
DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení
Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 188x
DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů
Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Gymnaziální vzdělávání
15. 6. 2022 2x 268x
DigCompEdu 3.3: Spolupráce studentů
Příspěvek se soustředí především na téma spolupráce studentů v hybridním vzdělávacím prostředí. Systematicky se zaměřuje na model HyFlex, jehož autorem je Brian J. Beatty.
Gymnaziální vzdělávání
13. 6. 2022 0x 190x
DigCompEdu 3.2: Vedení studenta
Příspěvek se zabývá především možnostmi a výzvami spojenými s instruktážním designem jako jedním z přístupů rozvíjejících studijní autonomii vzdělávaných. Současně se snaží ukázat, jak jeho postupy…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 197x
DigCompEdu 3.1: Vyučování
Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 148x
DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Zobrazeno 12 z 27 položek