Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (31)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 31 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 6. 2022 2x 329x
DigCompEdu 3.3: Spolupráce studentů
Příspěvek se soustředí především na téma spolupráce studentů v hybridním vzdělávacím prostředí. Systematicky se zaměřuje na model HyFlex, jehož autorem je Brian J. Beatty.
Gymnaziální vzdělávání
13. 6. 2022 0x 227x
DigCompEdu 3.2: Vedení studenta
Příspěvek se zabývá především možnostmi a výzvami spojenými s instruktážním designem jako jedním z přístupů rozvíjejících studijní autonomii vzdělávaných. Současně se snaží ukázat, jak jeho postupy…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 238x
DigCompEdu 3.1: Vyučování
Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 166x
DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 273x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 286x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 202x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 5. 2022 1x 569x
DigComp 2.2
Zpráva o nové verzi standardu digitálních kompetencí občanů EU – DigComp 2.2.
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 565x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2022 0x 273x
DigCompEdu 1.2: Odborná spolupráce
Jedním z důležitých aspektů proměny společnosti z premoderní na moderní je skutečnost, že si člověk nevystačí sám. Zatímco ještě v době Edisona můžeme uvažovat o tvůrčím géniovi jako o jedinci, který…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 324x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2021 0x 971x
Digitální gramotnost jako katalyzátor systémových změn
Jsme na prahu velké revize kurikula, a tak možná bude užitečné, když si připomeneme, proč se o ní pokoušíme a jakým problémům musíme čelit.
Zobrazeno 12 z 31 položek