Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (27)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 27 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 242x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 244x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 168x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 5. 2022 1x 481x
DigComp 2.2
Zpráva o nové verzi standardu digitálních kompetencí občanů EU – DigComp 2.2.
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 501x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2022 0x 229x
DigCompEdu 1.2: Odborná spolupráce
Jedním z důležitých aspektů proměny společnosti z premoderní na moderní je skutečnost, že si člověk nevystačí sám. Zatímco ještě v době Edisona můžeme uvažovat o tvůrčím géniovi jako o jedinci, který…
Gymnaziální vzdělávání
12. 5. 2022 0x 264x
DigCompEdu 1.1: Pracovní komunikace
Evropský rámec digitálních kompetencí pro učitele nabízí hned v první kompetenci důraz na pracovní komunikaci. Je řazena do souboru profesních kompetencí učitele, což je v souladu s řadou dalších…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2021 0x 923x
Digitální gramotnost jako katalyzátor systémových změn
Jsme na prahu velké revize kurikula, a tak možná bude užitečné, když si připomeneme, proč se o ní pokoušíme a jakým problémům musíme čelit.
Základní vzdělávání Spomocník
18. 10. 2021 2x 792x
SELFIEforTEACHERS je tady
Zpráva o novém nástroji pro vlastní hodnocení digitálních kompetencí učitelů, který lze použít pro další nasměrování odborného růstu i na získání podpory odborníků a kolegů.
Základní vzdělávání Spomocník
18. 12. 2020 0x 2769x
Inovované pojetí funkce ICT koordinátora/metodika
Po patnácti letech vstoupil v platnost v polovině roku 2020 nový standard studia ICT metodika, někdy také nazývaného ICT koordinátor. Článek shrnuje, v čem spočívá hlavní zaměření inovovaného pojetí…
Základní vzdělávání
7. 1. 2020 0x 5956x
Workshop – Jak pracovat s rámcem digitálních kompetencí učitele
Příspěvek popisuje workshop, prostřednictvím kterého jsou účastníci z řad pedagogických pracovníků seznámeni metodami kritického myšlení s rámcem digitálních kompetencí učitelů DigCompEdu na té…
Základní vzdělávání
18. 12. 2019 0x 5094x
Šestá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti a informatického myšlení
Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) uspořádal 14. listopadu 2019 šestou minikonferenci odborného panelu pro rozvíjení digitální gramotnosti a…
Zobrazeno 12 z 27 položek