Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „AI“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (85)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 85 položek
Základní vzdělávání Spomocník
19. 7. 2023 0x 1696x
Glaze pomáhá umělcům v boji proti generativní AI
Příběhy skryté za projektem Glaze odkrývají mnohavrstevnatou problematiku generativní AI a připomínají, na co bychom při zavádění technologií neměli zapomínat.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 7. 2023 0x 1827x
10 oblastí, které ovlivňují digitální wellbeing
Jak používání technologií a současné digitální trendy ovlivňuje náš wellbeing? V následujícím textu se podíváme na 10 oblastí, které na něj mají zcela zásadní vliv.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 6. 2023 0x 1877x
Rozmluvit květiny ve škole dokážete se žáky i vy (Postřehy z DigiPořadu)
O natáčení nového dílu DigiPořadu a o tom, co zůstalo skryto mezi snímky.
Základní vzdělávání Spomocník
19. 6. 2023 0x 2860x
Bloomův 2 sigma problém v éře AI
Vysvětlení známého Bloomova zjištění, podle něhož má dokonalá individualizace výuky obrovský vliv na výsledky a diskuze vlivu, který v této oblasti může mít aplikace umělé inteligence.
Základní vzdělávání
7. 6. 2023 3x 1360x
Propaganda (1. díl)
Tato výuková aktivita provede vaše žáky tématem PROPAGANDA pomocí nástrojů založených na principech neuronových sítí a umělé inteligence. Díky podobným aplikacím naučíte svoje žáky vybrat si…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2023 0x 3659x
ChatGPT ve školní praxi: další nástroje využívající umělou inteligenci
ChatGPT není jediným nástrojem, který využívá umělou inteligenci a vstupuje do edukačního prostředí. Proto vnímáme jako užitečné zkusit načrtnout možnosti některých dalších nástrojů a pokusit se…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 5. 2023 5x 2399x
Rizika vývoje AI podle Geoffreyho Hintona
Myšlenky známého počítačového vědce a odborníka na generativní AI, který nedávno opustil Google a zařadil se mezi skeptiky rozvoje umělé inteligence.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 5. 2023 0x 1531x
Regulovat, či neregulovat rozvoj AI?
Zamyšlení nad současným vývojem generativní umělé inteligence, který je spojen s polemikou, v níž značné množství odborníků navrhuje vývoj pozastavit a zabývat se riziky, která může přinést.
Gymnaziální vzdělávání
18. 5. 2023 0x 900x
ChatGPT ve školní praxi: technické pozadí
Zatímco v předchozích dílech seriálu jsme se systematicky soustředili na to, jak ChatGPT využívat ve školním prostředí (od obecných pedagogických kompetencí až po přípravu odborného článku), tak v…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2023 0x 2019x
Je Auto-GPT prvním krokem k AGI?
Auto-GPT je novým trendem současnosti. Jaké má schopnosti, jak se liší od chatbota ChatGPT a jak jej lze vyzkoušet? A jedná se o první náznak obecné umělé inteligence?
Základní vzdělávání Spomocník
9. 5. 2023 0x 3195x
Jak aplikovat AI při hodnocení výuky
Zpráva o tom, jak vidí možnosti zapojení umělé inteligence do hodnocení práce žáků a studentů kanadská výzkumná organizace Contact North.
Gymnaziální vzdělávání
9. 5. 2023 0x 1433x
ChatGPT ve školní praxi: informační gramotnost
Jednou z pozoruhodných vlastností ChatGPT je, že zásadním způsobem proměňuje základní konceptualizaci informační gramotnosti, tedy způsoby, jaké jsme byli zvyklí využívat při práci s informacemi. Na…
Zobrazeno 12 z 85 položek