Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Očekávaný výstup
Klíčová kompetence
Průřezové téma
 

Zvolené filtry

Očekávaný výstup
Křesťanství a středověká Evropa
Články (20)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 20 položek
Základní vzdělávání
24. 9. 2024 0x 527x

K čemu sloužilo gotické umění?

V dnešní době je pro nás umění často zdrojem estetického potěšení, sdělením určitého poselství nebo vyjádřením politického či společenského protestu. Málokdo z nás chodí do galerií obdivovat obrazy a…
Základní vzdělávání
27. 8. 2024 0x 886x

Jak poznám gotickou památku?

Žáci prostřednictvím virtuální prohlídky katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha na Pražském hradě rozpoznávají znaky gotického slohu a vytváří si tak na příkladu naší nejslavnější katedrály…
Základní vzdělávání
28. 3. 2024 0x 1646x

Z čeho obvinit čarodějnici?

Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608,…
Základní vzdělávání
27. 3. 2024 0x 1475x

Proč napsali Jenský kodex?

Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů…
Základní vzdělávání
14. 11. 2023 0x 1838x

Středověká společnost

Jedná se o tři výukové hodiny zaměřené na výuku nového tématu, konkrétně na téma středověké společnosti. Jednotlivé hodiny lze využít i pro jiná témata jako například proměny novověké či moderní…
Základní vzdělávání
31. 8. 2023 0x 2492x

Tvorba komiksu online na příkladu středověkého města

Během aktivity žáci s pomocí online nástroje vytvářejí vlastní komiks o životě ve středověkém městě, který se díky zadaným kritériím stává pro učitele možností k reflexi probrané látky.
Základní vzdělávání
21. 8. 2023 0x 1507x

K čemu je katedrála?

Aktivita je navržená pro badatelskou hodinu dějepisu, v níž žáci s pomocí virtuální reality samostatně analyzují a interpretují různé funkce katedrály na příkladu chrámu sv. Víta v Praze. Hodinu lze…
Základní vzdělávání
4. 4. 2019 0x 15112x

Zlatá bula sicilská a privilegia pro českého krále

Žáci na základě práce s primárním historickým pramenem (Zlatá bula sicilská) vyvozují, jaká práva získal český král Přemysl Otakar I. Žáci se tak procvičují a posilují v rozvoji čtenářské gramotnosti…
Základní vzdělávání
14. 2. 2017 0x 10673x

Lucemburská abeceda. Malý příklad dobré praxe

Aktivitu je vhodné zařadit v rámci opakovací hodiny zaměřené na vládu Lucemburků. Žáci dostanou pracovní list, kde je každému písmenku v abecedě věnována jedna samostatná řádka. Žák má za úkol…
Základní vzdělávání
14. 2. 2017 0x 13451x

Založení Nového Města pražského

Cílem příspěvku je ukázat žákům, jak promyšleným činem Karla IV. bylo založení Nového Města pražského. Tento akt je dán do kontextu se stavbou domu v dnešní době. Během práce se ukáže, že jednotlivé…
Základní vzdělávání
29. 3. 2016 1x 15930x

Počátky islámu, víra a tradice

Jak se islám vyvíjel? Jsou možné jeho různé interpretace? Co je jádro islámu a co jsou zvyky a tradice – jakou mají souvislost, je možné je oddělit? Existují výklady islámu, které jsou slučitelné s…
Základní vzdělávání
7. 9. 2015 0x 12632x

History Charles IV

Příspěvek ukazuje, jak využít metodu CLIL při výuce dějepisu.
Zobrazeno 12 z 20 položek