Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (1859)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 1859 položek
Základní vzdělávání
28. 3. 2024 0x 55x
Z čeho obvinit čarodějnici?
Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608,…
Základní vzdělávání
27. 3. 2024 0x 147x
Proč napsali Jenský kodex?
Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů…
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 118x
Jak se žilo dělníkům v 19. století?
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
21. 3. 2024 0x 238x
UNESCO: Rozšiřme seznam světového dědictví!
V této výukové aktivitě do hodin výchovy k občanství se zaměříme nejen na připomenutí českých památek UNESCO, ale zahrajeme si také roli žadatelů o zápis na Seznam světového kulturního a přírodního…
Základní vzdělávání
20. 3. 2024 0x 363x
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce
Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a…
Základní vzdělávání
19. 3. 2024 0x 330x
Konstrukce kružnice vepsané trojúhelníku v prostředí dynamické geometrie
Přesně sestrojit kružnici vepsanou trojúhelníku s pomocí pravítka a kružítka je poměrně obtížný úkol. Často se setkáváme se skutečností, kdy kružnice protne některou ze stran trojúhelníka ve dvou…
Základní vzdělávání
13. 3. 2024 0x 331x
Mein Tagesablauf / Můj den
Výuková aktivita se zaměřuje na procvičení slovní zásoby tematického okruhu „Můj den“ s důrazem na užití časových údajů a upevnění větné stavby. Aktivita zahrnuje tvorbu fotografií a videí s cílem…
Odborné vzdělávání
7. 3. 2024 0x 558x
FactCzech: Fotky nelžou?
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Pracují s obrazovými hoaxy, které zasáhly české uživatele sociálních sítí. Jejich úkolem je analyzovat jejich…
Základní vzdělávání
6. 3. 2024 0x 398x
MON ÉCOLE (A1)
Úkolem žáků je pomocí aplikace „Strange Garden“ nafotit oblíbená místa ve škole / i školní pomůcky, popsat je a vytvořit na základě nafocených míst a předmětů prezentaci. Aktivita rozvíjí zábavnou…
Základní vzdělávání
5. 3. 2024 0x 775x
Digitální stopa
Digitální stopa je výuková aktivita, která propojuje prvky brainstormingu a interaktivní hry určené žákům pátých až sedmých tříd s názvem „Digistopa: příběh Báry“ (z dílny Národního ústavu pro…
Základní vzdělávání
22. 2. 2024 0x 813x
Proč nechal stavět Abú Simbel?
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přesouvají do egyptského chrámu Abú Simbel, památky UNESCO a jednoho z nejpozoruhodnějších odkazů faraona Ramesse II. Analýzou chrámových reliéfů a s…
Základní vzdělávání
21. 2. 2024 0x 685x
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích
Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z Českých zemí, kteří jsou spojeni s několika fázemi průmyslové revoluce od 19. do 20. st. Výsledky…
Zobrazeno 12 z 1859 položek