Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (597)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 597 položek
Gymnaziální vzdělávání
25. 1. 2021 0x 6667x
AnswerGarden, LinoIt a další nástroje pro interaktivní aktivity v cizích jazycích
Základní uživatelský model v distanční výuce prostřednictvím platforem, jako je Zoom nebo MS Teams, je takový, že většinu času videokonference učitel vysvětluje a studenti poslouchají a sledují…
Základní vzdělávání
15. 12. 2020 0x 5792x
Psaní jednoduchých textů v cizím jazyce, aplikace Classroomscreen
Při vytváření dovednosti psát v cizím jazyce texty v elektronické podobě je důležité, aby zadání byla proveditelná, nebyla časově příliš náročná a dávala žákům prostor k vyjádření a sdílení svých…
Základní vzdělávání
8. 12. 2020 0x 6481x
Žáci tvoří obsah příští hodiny sami – Padlet
Padlet se často používá jenom pasivně, jako zdroj informací, učitel tam umístí nějaké svoje materiály a odkazy na videa a podobně a řekne žákům, „podívejte se na Padlet, tam to všechno máte“. Ne…
Základní vzdělávání
24. 11. 2020 0x 4721x
Jak na Google Classroom ve 2. ročníku ZŠ
Zvládnout záludnosti distanční výuky je výzvou nejen pro učitele, ale i pro jejich žáky. Ti nejmladší se s digitálními technologiemi teprve učí pracovat, a tak seznámení s pravidly komunikace a s…
Základní vzdělávání
19. 11. 2020 0x 5860x
Práce v Microsoft Teams v 5. třídě ZŠ
Zkušenost z naší praxe ukazuje, že přechod žáků z prezenční do online výuky není obtížný, pokud mají zvládnuté některé základní postupy práce s digitálními technologiemi. Podstatným tématem je…
Základní vzdělávání
16. 11. 2020 0x 5879x
Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých…
Základní vzdělávání
11. 11. 2020 0x 11510x
Základní hygienické návyky spojené se psaním na dotykových zařízeních
Příspěvek by měl objasnit, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Obsahuje také…
Základní vzdělávání
10. 11. 2020 0x 7401x
Povídání o vánočních tradicích v angličtině s využitím ozobotů
Článek ukazuje, jak může učitel s využitím robotické pomůcky zábavným způsobem procvičit se žáky používání přítomného času prostého v angličtině a propojit výuku angličtiny s vlastivědou (téma…
Základní vzdělávání
20. 10. 2020 0x 7974x
Tipy na aktivity pro psaní na žákovských zařízeních na 1. stupni ZŠ
Článek uvádí některé aplikace, které můžete použít pro rozvoj psaného projevu pomocí žákovských zařízení – konkrétně pro psaní vypravování, vytvoření vlastní e-knihy, vytvoření komiksu, myšlenkových…
Základní vzdělávání
29. 9. 2020 0x 7855x
Tvorba literárního projektu Harry Potter
Článek se týká projektu na téma Harry Potter. Žáci si tento projekt samostatně navrhli a zrealizovali na základě vlastního zájmu. V několika hodinách se seznámili s vybranými ukázkami z knihy Harry…
Základní vzdělávání
7. 9. 2020 0x 17859x
Charakteristika literární postavy (rozvoj čtenářské gramotnosti)
Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy.…
Základní vzdělávání
23. 6. 2020 0x 14824x
Jan Amos Komenský v digitální éře
Text reflektuje společenství praxe Českého jazyka a literatury, které proběhlo online v květnu 2020 ve spolupráci se Základní školou Maltézských rytířů – Křesťanskou ZŠ v Kladně Kročehlavech. Tématem…
Zobrazeno 12 z 597 položek