Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (55)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 55 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 1. 2023 0x 1391x
Rozdíl mezi reálnými a racionálními čísly – výukový a studijní materiál
Tento článek je určený hlavně učitelům, kterým nabízím materiál o číslech připravený k použití ve výuce. Zdaleka se netýká jen matematiky: téma čísel propojuje několik oborů tak, aby vznikl…
Gymnaziální vzdělávání
26. 10. 2021 0x 1262x
Co nebylo v učebnici (2. část) – Bádám v knihovně a píšu svůj odborný text pro věkovou kategorii žáků středních škol s maturitní zkouškou
Schopnost komplexně pracovat s informacemi, tedy informační gramotnost, patří ke stěžejním kompetencím člověka umožňujícím kvalitní a úspěšný profesní i osobní život v informační společnosti 21.…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2021 0x 2847x
Model pro kritické čtení vizuálních materiálů
Fotografie, ilustrace nebo plakáty jsou bohatými zdroji informací, které využijete i mimo hodin výtvarné výchovy. Co vám mohou říct o lidech, hodnotách, ekonomice či minulosti? Proč vést žáky k tomu,…
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 7924x
Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 44540x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
20. 12. 2017 0x 6188x
Komunikace klient–server (CS Unplagged)
Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2017 0x 9649x
Jak na obrázky v prezentacích II
Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení,…
Gymnaziální vzdělávání
21. 11. 2017 1x 18357x
Jak na obrázky v prezentacích I
Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2017 0x 10086x
Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Gymnaziální vzdělávání
14. 6. 2017 0x 26420x
Online Riskuj ve výuce
Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017 0x 12898x
Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
25. 4. 2016 0x 9209x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl patentován telefon
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s objevem a patentováním telefonu v 19. století. Také si objasní proces patentování. Žáci budou aktivováni skupinovou prací a vyhledáváním informací na…
Zobrazeno 12 z 55 položek