Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „Hudební výchova“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (56)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 56 položek
Základní vzdělávání
5. 4. 2022 0x 2284x
Nádech–výdech: Tělesná výchova jede v rytmu hudební výchovy
Příspěvek ze série Nádech–výdech propojuje vzdělávací obory Tělesná výchova a Hudební výchova. Představuje výukové aktivity, které hravou a netradiční formou žákovi ukazují vliv hudby na jeho pohyb,…
Neformální vzdělávání
20. 10. 2021 0x 636x
Ve škole po škole
Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace, realizovala projekt zaměřený na podporu propojení formálního…
Speciální vzdělávání
23. 3. 2021 0x 5491x
Ferdinand Krch – stále aktuální tvůrčí jiskra pro moderní pedagogiku
Čtenář se seznámí s pedagogickými myšlenkami Ferdinanda Krcha. Hlavním cílem příspěvku je určit ty Krchovy ideály, které by mohly obohatit současnou pedagogiku. Věříme, že je možné označit Ferdinanda…
Základní vzdělávání
6. 10. 2020 0x 6894x
Rozvoj vnitřních tónových představ cestou pohybové nápodoby řízené sluchem
Článek přináší nový pohled na problematiku rozvoje hudebního sluchu dětí. Odpoutává se od zavedených, ale neúčinných postupů a přináší novou metodiku pro hudebně nerozvinuté děti.
Základní vzdělávání
7. 8. 2019 0x 9305x
Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech
Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k…
Základní vzdělávání
6. 6. 2018 0x 8951x
Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 2. část
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou…
Základní vzdělávání
31. 5. 2018 0x 9174x
Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 1. část
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou…
Předškolní vzdělávání
3. 1. 2018 0x 18661x
Polámal se mraveneček
V této lekci si s dětmi ukážeme, jak to vypadá u doktora. Hravou formou si ukážeme, že není čeho se bát. Zapojíme téma hmyzí kamarádi – říkadlo Polámal se mraveneček a jeho kamarádka Beruška. Během…
Předškolní vzdělávání
27. 12. 2017 0x 34721x
Moje rodina, byl jeden domeček
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké…
Základní vzdělávání
27. 4. 2017 0x 4618x
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Hudební výchova
Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání (byly zpracovány kolektivem autorů) nabízejí ilustrativní úlohy na úrovni obtížnosti minimální, optimální a excelentní a doplňují je…
Základní vzdělávání
27. 1. 2016 0x 15231x
Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách
Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.
Předškolní vzdělávání
13. 10. 2014 0x 16430x
Písničky na hraní: Marmeládovník
Kniha Písničky na hraní z nakladatelství Portál rozvíjí hudební tvořivost dětí předškolního a mladšího školního věku. V článku je ukázka kapitoly nazvané Marmeládovník. Veselá písnička je doplněna…
Zobrazeno 12 z 56 položek