Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „DigCompEdu“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (33)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 33 položek
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 1094x
DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení
Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 1101x
DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů
Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Gymnaziální vzdělávání
15. 6. 2022 2x 1933x
DigCompEdu 3.3: Spolupráce studentů
Příspěvek se soustředí především na téma spolupráce studentů v hybridním vzdělávacím prostředí. Systematicky se zaměřuje na model HyFlex, jehož autorem je Brian J. Beatty.
Gymnaziální vzdělávání
13. 6. 2022 0x 963x
DigCompEdu 3.2: Vedení studenta
Příspěvek se zabývá především možnostmi a výzvami spojenými s instruktážním designem jako jedním z přístupů rozvíjejících studijní autonomii vzdělávaných. Současně se snaží ukázat, jak jeho postupy…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 720x
DigCompEdu 3.1: Vyučování
Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 988x
DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů
Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 1526x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 1141x
DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů
Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2022 0x 815x
DigCompEdu 1.4: Soustavný profesní rozvoj
Proměna světa, ve kterém dochází k učení se, je mimořádně rychlá. Žádnému vzdělavateli nemůže stačit to, co se naučil ve škole, ale sám se musí neustále rozvíjet. Jde o jeden z klíčových předpokladů…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 5. 2022 1x 2425x
DigComp 2.2
Zpráva o nové verzi standardu digitálních kompetencí občanů EU – DigComp 2.2.
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 1393x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Gymnaziální vzdělávání
17. 5. 2022 0x 891x
DigCompEdu 1.2: Odborná spolupráce
Jedním z důležitých aspektů proměny společnosti z premoderní na moderní je skutečnost, že si člověk nevystačí sám. Zatímco ještě v době Edisona můžeme uvažovat o tvůrčím géniovi jako o jedinci, který…
Zobrazeno 12 z 33 položek