Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (31)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 31 položek
Základní vzdělávání
6. 10. 2022 0x 4893x
Mentimeter – cenný nástroj pro formativní hodnocení nebo brainstorming
Článek představuje nástroj Mentimeter z hlediska jeho využívání ve výuce. Text přináší základní popis nástroje a jeho funkcí s důrazem na brainstorming a formativní hodnocení ve výuce. Součástí jsou…
Základní vzdělávání
11. 1. 2022 1x 1531x
Všude samý minerály
Článek nabízí možnou inspiraci pro zpestření výuky o neživé přírodě na základní škole. Konkrétně se zaměřuje na praktickou výuku o minerálech, která vychází ze žákových zkušeností s minerály v…
Základní vzdělávání
18. 10. 2021 0x 1569x
Rodokmen v digitálním kabátě
Cílem aktivity je hravou a zajímavou formou podpořit v žácích uvědomění, že se technologie (digitální prostředí), jejich možnosti a to, jak je lidé používají, vyvíjí. Aktivita pracuje s tématem…
Základní vzdělávání
12. 5. 2021 0x 3504x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (7. část) – Tvoříme prezentaci městské knihovny jinak
Žáci vytvoří online prezentaci akcí pro městskou knihovnu dle zásad pro tvoření prezentací. K tvorbě primárně využijí nástroj Prezi.
Základní vzdělávání
6. 5. 2021 0x 3771x
Oživme městskou knihovnu pro 21. století (6. část) – Tvoříme web městské knihovny
Žáci vytvoří jednoduchou webovou stránku knihovny ve webovém editoru, který umožňuje jednoduchým způsobem vytvořit webové stránky. Webové stránky poskytnou čtenářům základní informace o knihovně s…
Základní vzdělávání
6. 4. 2021 0x 2982x
Natoč to!
Aktivita je založena na žákovské tvorbě a úpravě digitálního obsahu (konkrétně krátkých videosekvencí). Cílem aktivity je žákova práce v digitálním prostředí pomocí příslušných nástrojů (programy,…
Základní vzdělávání
5. 1. 2021 0x 3563x
Sleduješ? Tak se pohni!
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom…
Základní vzdělávání
1. 12. 2020 0x 3293x
Ve spárech YouTube
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho…
Základní vzdělávání
5. 12. 2018 0x 10636x
Scratch – ukázka naprogramování jednoduchého příkladu
Pomocí tohoto článku se naučíte naprogramovat helikoptéru, která létá do stran a při letu se třese.
Základní vzdělávání
16. 7. 2018 0x 9442x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání
27. 6. 2018 0x 9944x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání Spomocník
18. 2. 2016 4x 7225x
První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov
Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a…
Zobrazeno 12 z 31 položek