Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 5. 2023 0x 2504x
Co má Máchův Máj společného s antickými bájemi?
Plán vyučovací hodiny zaměřené na vyhledávání klíčových slov v literárním textu (Karel Hynek Mácha: Máj) a jejich následné využití při srovnávání různých literárních textů (zde antické báje). Článek…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2022 0x 1404x
Vzpomínky na šoa
Lekce se skládá ze dvou částí. První slouží k reflexi pocitů – např. po návštěvě místa paměti spojené s holokaustem, případně jako jedna z lekcí o druhé světové válce. Nicméně vždy by již žáci měli…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2012 1x 12661x
Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 1x 8975x
Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od…
Gymnaziální vzdělávání
12. 12. 2011 0x 10214x
Interpretace textu Erbenova Vodníka
Článek popisuje možnost práce s textem v hodinách českého jazyka a literatury. Studenti pracují s textem ve skupinách. Práce je vhodná jako opakování, rozšiřující činnost při výuce látky 3. fáze…
Gymnaziální vzdělávání
7. 12. 2011 0x 10542x
Prozaik Patrik Linhart a státní maturita
Příspěvek představuje možnosti využití regionální literární tvorby při ústním zkoušení ve společné části maturitní zkoušky vč. návrhu pracovního listu konzultovaného se zadavatelem maturity. Je…
Gymnaziální vzdělávání
6. 6. 2011 0x 24082x
Jak učit žáky (číst) poezii
Článek představí prakticky ověřený přístup k učení práce s uměleckým textem. Zaměřuje se na budování dovedností poučené percepce, analýzy, srovnávání a hodnocení básní. Měl by také polemizovat s…
Gymnaziální vzdělávání
26. 5. 2011 0x 13080x
Jan Balabán - Hořící dítě
Pracovní list s textem povídky slouží k rozvoji čtenářských dovedností žáků. Lekce zároveň rozvíjí představivost, komunikační schopnosti i samostatnou produkční činnost.
Gymnaziální vzdělávání
14. 2. 2011 0x 27455x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Umělecký styl
Výuka se zaměřuje na jazykové prostředky výstavby uměleckých textů. Ukazuje systematizaci poznatků, které žáci získali v rámci literární komunikace, a efektivní propojení složky komunikativní výchovy…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2010 2x 37159x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Gymnaziální vzdělávání
6. 8. 2010 0x 19096x
Hádej, kdo jsem? Hádej, co jsem?
Základní předpoklad: v rámci hodin českého jazyka a literatury musí být probrán tematický celek České národní obrození. Následují tři hodiny skupinové práce, ve kterých zábavnou formou zopakujeme…
Gymnaziální vzdělávání
18. 5. 2010 1x 23952x
Aktivita: Najděte pět rozdílů
Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.
Zobrazeno 12 z 13 položek