Domů > Odborné články > Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (143)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 143 položek
Gymnaziální vzdělávání
30. 5. 2023 0x 3717x
ChatGPT ve školní praxi: další nástroje využívající umělou inteligenci
ChatGPT není jediným nástrojem, který využívá umělou inteligenci a vstupuje do edukačního prostředí. Proto vnímáme jako užitečné zkusit načrtnout možnosti některých dalších nástrojů a pokusit se…
Gymnaziální vzdělávání
18. 5. 2023 0x 907x
ChatGPT ve školní praxi: technické pozadí
Zatímco v předchozích dílech seriálu jsme se systematicky soustředili na to, jak ChatGPT využívat ve školním prostředí (od obecných pedagogických kompetencí až po přípravu odborného článku), tak v…
Gymnaziální vzdělávání
9. 5. 2023 0x 1458x
ChatGPT ve školní praxi: informační gramotnost
Jednou z pozoruhodných vlastností ChatGPT je, že zásadním způsobem proměňuje základní konceptualizaci informační gramotnosti, tedy způsoby, jaké jsme byli zvyklí využívat při práci s informacemi. Na…
Gymnaziální vzdělávání
4. 5. 2023 0x 1436x
ChatGPT ve školní praxi: sociální a etické aspekty používání
ChatGPT je zajímavou technologií, která s sebou přináší velké množství reálných benefitů a výhod. Současně ale může být spojována s řadou možných problémů – ochrana osobních údajů, soukromí, etické…
Gymnaziální vzdělávání
18. 4. 2023 0x 1707x
ChatGPT ve školní praxi: nástroj oborové didaktiky
V předchozích dvou dílech seriálu jsme se zaměřili na obecná témata týkající se práce s ChatGPT. Diskutovali jsme o činnostech, které mohou pomoci žákům rozvíjet kompetence v oblasti učení a…
Gymnaziální vzdělávání
13. 4. 2023 0x 1753x
ChatGPT ve školní praxi: nástroj pro rozvoj kompetencí žáků
ChatGPT mění způsob, jak se ve společnosti vykonává celá řada procesů. Již dnes vidíme, že marketingové popisky nebo reklamní e-maily jsou tvořené do značné míry v systémech využívajících umělou…
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2023 1x 4600x
ChatGPT ve školní praxi: nástroj pro učitelskou práci
ChatGPT se stal nesporným fenoménem, který plní stránky novin i veřejnou diskusi. Lze si přečíst texty o tom, jak umělá inteligence bude měnit charakter jednotlivých povolání nebo dílčích lidských…
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2022 0x 1756x
DigcompEdu 6.5: Řešení problémů prostřednictvím digitálních technologií
Příspěvek se soustředí na to, jakým způsobem spolu souvisejí kompetence k řešení problémů a k učení. Na příkladu modelu Cynefin ukazuje, že technika zásadním způsobem činí problémy, které se musíme…
Gymnaziální vzdělávání
7. 9. 2022 0x 1800x
DigCompEdu 6.4: Odpovědné používání digitálních technologií
Článek se věnuje problematice vztahu člověka a počítače v psychologické rovině. Popisuje koncept digitální rovnováhy jako určitého nástroje hledání optima ve způsobu využití technologií. Upozorňuje…
Gymnaziální vzdělávání
1. 9. 2022 0x 1041x
DigCompEdu 6.3: Tvorba digitálního obsahu
Příspěvek se soustředí na téma kreativity a jejího vztahu k digitálním technologiím. Ukazuje se, že i když jsou teoretické perspektivy lákavé, tak aplikace jednotlivých konceptů není jednoduchá a…
Gymnaziální vzdělávání
25. 8. 2022 0x 1241x
DigCompEdu 6.2: Digitální komunikace a spolupráce
Příspěvek se soustředí na analýzu fenoménu informační etiky (citování) jako projevu péče o informační prostředí, ve kterém se nacházíme, a nástroj komunikace. Snaží se ukázat, že citace a reference…
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 2425x
DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost
Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Zobrazeno 12 z 143 položek