Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (81)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 81 položek
Základní vzdělávání
2. 3. 2022 2x 403x
Tvorba žraloka z papíru podle videonávodu v integraci s přírodovědnými předměty
Tento didaktický článek poukazuje na inspiraci pro činnostní učení formou integrované výuky pracovních činností a přírodovědných předmětů s využitím digitálních technologií a rozvojem digitálních…
Základní vzdělávání
17. 2. 2022 0x 406x
Co nám tady kvete
Badatelská aktivita „Co nám tady kvete“ je zaměřená na pozorování rostlin v okolí školy s pomocí aplikace na určování rostlin. Žáci si nejprve za pomoci badatelských kroků kladou otázky a stanovují…
Základní vzdělávání
6. 1. 2022 0x 315x
Den Afriky – integrace přírodovědných předmětů a výtvarné výchovy
Článek je zaměřen na Mezinárodní den Afriky, který připadá na 25. května. Žáci pomocí digitálních technologií zjišťují informace o tomto svátku a seznamují se s kontinentem obecně. Zeměpisná část se…
Základní vzdělávání
9. 12. 2021 0x 340x
Přezimování ježka
Výuková aktivita reaguje na poměrně častou situaci, kdy žáci na podzim potkají malého ježka, kterého chtějí zachránit. V této aktivitě si žáci procvičí práci s technologiemi při vyhledávání informací…
Základní vzdělávání
6. 12. 2021 0x 387x
Co nebylo v učebnici (9. část) – S informacemi k lepšímu celoživotnímu učení pro věkovou kategorii žáků z 3.–5. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program učících knihovníků a učitelů v dílčích částech reflektuje téma informace a její význam v cestě za celoživotním učením.
Základní vzdělávání
25. 11. 2020 0x 2539x
Tvorba interaktivního herbáře
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd základní školy. Tento herbář tvořili pomocí bezplatné mobilní aplikace PlantNet. V rámci dvou vyučovacích hodin se žáci s…
Základní vzdělávání
19. 11. 2020 0x 3106x
Práce v Microsoft Teams v 5. třídě ZŠ
Zkušenost z naší praxe ukazuje, že přechod žáků z prezenční do online výuky není obtížný, pokud mají zvládnuté některé základní postupy práce s digitálními technologiemi. Podstatným tématem je…
Základní vzdělávání
4. 11. 2020 0x 2030x
Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni
Výuková aktivita Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni je zaměřená na praktické využití digitálních technologií ve výuce. S využitím badatelského přístupu si žáci ověří domněnky,…
Základní vzdělávání
3. 11. 2020 0x 1995x
Využití termokamer na 1. stupni ZŠ
V současné době se do škol poměrně často dostává méně obvyklé zařízení – termokamera. Termokameru můžeme využít jako výbornou vyučovací pomůcku na 2. stupni při výuce fyziky, chemie, přírodopisu.…
Základní vzdělávání
3. 3. 2020 0x 4430x
E-book Climate zones
Cílem je získat pozitivní vztah ke čtení tím, že se děti stanou autory vlastní elektronické knihy. V oblasti digitální gramotnosti využijeme pro tvorbu knihy aplikaci Chekhov app, která je volně ke…
Základní vzdělávání
25. 2. 2019 0x 3925x
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 3
Článek se zabývá posledními třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Dovídáme se, i jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo…
Základní vzdělávání
5. 2. 2019 0x 7103x
Podnebné pásy – skupinová práce
Příspěvek je zaměřen na konkrétní skupinovou práci, která se týká podnebných pásů. V příspěvku je uveden postup, jak skupinová práce probíhala: začátek, samotné prezentování a vyhodnocení. Pro…
Zobrazeno 12 z 81 položek