Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Sebepojetí, city, vůle
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory
Uvědomovat si svou samostatnost, zaujímat vlastní názory a postoje a vyjadřovat je
Rozhodovat o svých činnostech
Ve známých a opakujících se situacích a v situacích, kterým rozumí, ovládat svoje city a přizpůsobovat jim své chování
Vyjádřit souhlas i nesouhlas, říci "ne" v situacích, které to vyžadují (v ohrožujících, nebezpečných či neznámých situacích), odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech apod.)
Uvědomovat si své možnosti i limity (své silné i slabé stránky)
Přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním, učit se hodnotit svoje osobní pokroky
Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
Vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
Respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné a zdůvodněné povinnosti
Zorganizovat hru
Uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, soucítění, radost, spokojenost i strach, smutek, odmítání), rozlišovat citové projevy v důvěrném (rodinném) a cizím prostředí
Prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí (soucit, radost, náklonnost), snažit se ovládat své afektivní chování (odložit splnění svých osobních přání, zklidnit se, tlumit vztek, zlost, agresivitu apod.)
Být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem
Těšit se z hezkých a příjemných zážitků, z přírodních i kulturních krás i setkávání s uměním
Zachytit a vyjádřit své prožitky (slovně, výtvarně, pomocí hudby, hudebně pohybovou či dramatickou inprovizací apod.)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(62)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
62
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Předškolní vzdělávání
18. 10. 2022
0x
1615x
Terapeutické pohádky pomohou eliminovat strach ze tmy
Článek pojednává o strachu předškolních dětí ze tmy, který je u dětí této věkové skupiny poměrně častý, a o možnostech, jak můžeme dítěti předškolního věku tento strach pomoci eliminovat, například…
Předškolní vzdělávání
10. 11. 2020
0x
9820x
S bacilem (virem) si poradíme
Příspěvek nabízí inspiraci, jak pomocí různorodých činností, společných diskuzí a tematických říkadel s dětmi sdílet a vyjadřovat zážitky z doby uzavření mateřské školy z důvodu epidemiologické…
Předškolní vzdělávání
27. 12. 2017
0x
33276x
Moje rodina, byl jeden domeček
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké…
Předškolní vzdělávání
30. 6. 2015
1x
14711x
Artefiletika „Cesta do práce pana Achicha a pana Ejchucha“
Příspěvek je inspirací pro tvořivé a zážitkové pojetí výchovy a vzdělávání předškolních dětí. Je vhodný pro věkovou kategorii 5–7 let. Příběh dvou odlišných pánů jdoucích stejnou cestou do práce, na…
Předškolní vzdělávání
17. 6. 2015
0x
12910x
Návrh a plán vzdělávací jednotky pro konkrétní věkovou kategorii inspirovaný soudobými trendy ve výuce VV
Příspěvek vychází z prvního stupně koncepčního rámce DBAE (Discipline Based Art Education), a to art production, a nabízí inspiraci, jak s dětmi předškolního věku vytvořit originální dílo.
Předškolní vzdělávání
16. 6. 2015
0x
24628x
Praktická ukázka práce s knihou Malá čarodějnice (Otfried Preussler)
Článek přináší další pohled a inspiraci, jak lze dětem hravým způsobem přiblížit svět literatury a propojit četbu knihy v mateřské škole se všemi vzdělávacími oblastmi RVP PV. Nabízí podrobně…
Předškolní vzdělávání
13. 2. 2014
0x
12931x
Hněv ... a co s ním? - náměty na činnosti s knihou
Autorka nabízí knihu, která jednoduchým sdělením popisuje, jak to vypadá, když se dítě rozhněvá, jak ho vnímají druzí a jakým způsobem může hněv odejít. Text je vhodný jako pracovní text pro práci v…
Předškolní vzdělávání
29. 1. 2014
0x
28517x
Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí: Sebepoznání
Hry a aktivity v této ukázce se týkají sebepoznání. V textu nabízíme krátký teoretický úvod a tři skupinové hry, které napomáhají rozvíjet sebeúctu dítěte - hru se jmény a dvě hry využívající…
Předškolní vzdělávání
25. 9. 2013
0x
11465x
Kosprd a Telecí
Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí…
Předškolní vzdělávání
11. 9. 2013
0x
22234x
Šmoulování
Téma je motivováno Šmoulími kamarády a využívá období vstupu do MŠ na počátku školního roku, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí. Šmoulové jsou, tak jako lidé,…
Předškolní vzdělávání
29. 8. 2013
0x
29337x
Adventní vystoupení
Také se vám stalo, že bezprostředně před Vánoci mají rodiče dětí málo času přijít se podívat na vánoční besídku? My jsme to zkusili vyřešit adventním vystoupením. Program byl rozdělen do dvou částí:…
Předškolní vzdělávání
13. 3. 2013
0x
24286x
Pohádky a hry z kouzelné skříně - O hloupém drakovi
V ukázce O hloupém drakovi se děti dozví, jak se princezna s pomocí chůvy a její pomněnkové rady vypořádá s drakem. Pohádka je doplněna nápadníkem her, rozpočítadel, básniček a návrhem, jak s dětmi…
Zobrazeno
12
z
62
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky