Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Jazyk a řeč
>
vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
Vést rozhovor (naslouchat druhým, vyčkat, až druhý dokončí myšlenku, sledovat řečníka i obsah, ptát se)
Domluvit se slovy i gesty, improvizovat
Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách)
Formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
Učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
Naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
Sledovat a vyprávět příběh, pohádku
Popsat situaci (skutečnou, podle obrázku)
Chápat slovní vtip a humor
Sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
Utvořit jednoduchý rým
Poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
Rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky, označení nebezpečí apod.) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci
Sledovat očima zleva doprava
Poznat některá písmena a číslice, popř. slova
Poznat napsané své jméno
Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, sledovat divadlo, film, užívat telefon
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(49)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Předškolní vzdělávání
27. 9. 2022
0x
962x
Popletený Smolíček
Lekce o popleteném Smolíčkovi je obsah řízené činnosti do MŠ, cílící hravým způsobem na čtenářskou gramotnost a jazykový rozvoj u dětí předškolního věku. Lekce je postavená na všem důvěrně známé…
Předškolní vzdělávání
19. 4. 2022
0x
611x
O rybím pokladu: Předčtenářská gramotnost
Lekce „O rybím pokladu“ zahrnuje autorskou pohádku spisovatelky a pedagožky Ludmily Bakonyi Selingerové. Pracuje s kritickým myšlením, útvarem hádanek, pohybovou činností, rozvojem grafomotorických…
Předškolní vzdělávání
17. 5. 2021
0x
1604x
Jak správně vyprávět příběh – ekonaratologie
Článek přibližuje význam slova ekonaratologie a uvádí ho do praxe pro práci s předškolními a mladšími školními dětmi. Klade důraz na důležitost vyprávěného nebo čteného příběhu o přírodě a ideálně i…
Předškolní vzdělávání
11. 1. 2021
1x
3324x
Kameny vypráví
Obrázky na kamenech, které mohou být paralelní aktivitou k aktuální celorepublikové facebookové akci Kamínky, startují motivaci ke čtení, vyprávění příběhů a tvoření nových pohádek. Pomocí her s…
Předškolní vzdělávání
27. 3. 2018
0x
22628x
Hmyzí kamarádi už se líhnou a mžourají na svět
Je jaro. Příroda se probouzí zpět k zelenému životu a hmyz létá všude kolem nás. Například včeličky mají velice napilno. Musí totiž opylovat všechny květy ve svém okolí. Jak vypadá taková včela? Jak…
Předškolní vzdělávání
16. 1. 2018
0x
18790x
Sport I
Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Malý Martin děti zavede na výlet, mezi sportovní potřeby. Děti se více sblíží s letními i zimními sporty. Naučí se rozpoznávat počet a délku…
Předškolní vzdělávání
19. 10. 2016
0x
21796x
Školní zralost I
První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Předškolní vzdělávání
6. 8. 2015
0x
68400x
Týdenní tematický plán – KDYŽ SE ČERTI ŽENILI
Článek nabízí podrobně rozpracovaný týdenní tematický plán zaměřený na každoroční příchod Mikuláše, anděla a čerta. Prostřednictvím aktivit, her a činností prožijí děti nevšední týden plný kouře,…
Předškolní vzdělávání
12. 12. 2013
0x
18310x
Hrajeme si s tradicemi
Soubor 28 her na jednotlivých kartičkách, které jsou motivovány českými zvyky a tradicemi. U každé hry je uveden stručný popis tradice. Představujeme vám kartičky s tradicemi Den matek, Velikonoční…
Předškolní vzdělávání
9. 5. 2012
0x
20048x
Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, III. část
Seriál Pohádková dramatika pokračuje třetím dílem dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách.
Předškolní vzdělávání
3. 5. 2012
0x
22044x
Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, I. část
Dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách, která je zařazena do seriálu Pohádková dramatika, nabízí zásobník her pro učitelky mateřských škol.
Předškolní vzdělávání
23. 4. 2012
0x
22371x
Pohádková dramatika - O kohoutkovi a slepičce - I. část
Inspirativní článek ze seriálu „Pohádková dramatika“ nabízí dramatické hry motivované pohádkou „O kohoutkovi a slepičce“.
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky