Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (8)
Zobrazení:
Zobrazeno 8 z 8 položek
Gymnaziální vzdělávání
31. 5. 2023 0x 548x
Kalendárium
Aktivita se věnuje zpracování mluveného textu do podoby vzdělávacího pořadu. V aktivitě dochází k rozvoji digitální kompetence při práci s elektronickou střižnou, přípravou videa k exportu, při…
Gymnaziální vzdělávání
14. 8. 2012 1x 10366x
Jak by (ne)měla vypadat nová maturita z českého jazyka aneb Názory a postřehy z praxe
Jaká byla nová maturita? Jak uspěli moji žáci? Jak by ji hodnotili oni sami? Co dělat, aby maturitní příprava byla smysluplná a efektivní? Překvapila nás či něčím zaskočila, anebo jsme vše víceméně…
Gymnaziální vzdělávání
4. 5. 2012 0x 21370x
Vypravování
Článek přináší soubor aktivit (založených na metodách kritického myšlení) k hodinám slohu zaměřeným na vypravování. Aktivita žáků je částečně založena na práci s uměleckými texty (Čapek, Erben, bible…
Gymnaziální vzdělávání
15. 12. 2011 1x 8567x
Budeme bít, když uvidíme bít, či nebít?
Článek vznikl jako součást tematického vstupu na metodickém portálu www.rvp,cz „Nebojte se maturovat jinak!“ Jako přímá a vzájemná pomoc mezi učiteli gymnázií a dalších středních škol, které od…
Gymnaziální vzdělávání
2. 3. 2011 0x 19886x
Druhá světová válka – opakujme si, abychom nezapomněli
Jedná se o blok hodin, ve kterých si prostřednictvím střídání různých metod a činností žáci zopakují hlavní události druhé světové války ve světě, v Evropě i u nás a doplní si další podrobnosti u…
Gymnaziální vzdělávání
21. 9. 2010 2x 31427x
Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: W. Shakespeare - Sonety
Žáci se pokusí o interpretaci vybraných Shakespearových sonetů. V hodině bude převažovat kooperativní učení – metoda skládankového učení.
Gymnaziální vzdělávání
15. 9. 2008 0x 16658x
Výuka češtiny pro cizince
Příklad dobré praxe přináší ukázky práce s žáky jiných národností při výuce češtiny mimo hodiny českého jazyka a literatury.
Gymnaziální vzdělávání
10. 9. 2008 0x 17060x
Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře
Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.
Zobrazeno 8 z 8 položek