Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
Záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
Poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Přemýšlet, vést jednoduché úvahy a to, o čem přemýšlí a uvažuje, také vyjádřit
Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi)
Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení
Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
Chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první destíky, poznat víc
Chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), elementární časové pojmy (teď, dnes, včera, zítra, ráno, večer, jaro, léto, podzim, zima, rok), orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase
Naučit se nazpaměť krátké texty, úmyslně si zapamatovat a vybavit
Řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat "nápady"
Nalézat nová řešení nebo alternativní k běžným
Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) i ve slovních výpovědích k nim
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(198)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
...
5
6
7
8
9
10
...
17
Další
Předškolní vzdělávání
24. 10. 2013
0x
67595x
Dovádivé básničky pro kluky a holčičky
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Předškolní vzdělávání
26. 9. 2013
0x
20000x
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které…
Předškolní vzdělávání
14. 8. 2013
0x
17694x
Hry a cvičení pro první tři roky života dítěte
Článek nabízí ukázku několika her z publikace 160 her a cvičení pro první tři roky života dítěte. Konkrétně se jedná o čtyři hry pro věkovou kategorii 3 - 6 měsíců a dvě hry pro stáří 6 - 9 měsíců.
Předškolní vzdělávání
16. 1. 2013
1x
25905x
Veverka Čiperka
Vzdělávání předškolních dětí, které přihlíží k získávání konkrétních očekávaných výstupů RVP PV. Využívá zájem dětí o příběh veverky.
Předškolní vzdělávání
5. 6. 2012
0x
16381x
Pohádka o velikonočních kohoutech, bouřce a duze
Program inspirovaný pohádkou I. M. Jirouse je zaměřený na hru s barvami, výtvarné vyjádření a tvořivost. Byl realizován v přírodě, příběh se tedy mohl rozvinout v přirozeném prostředí, které velmi…
Předškolní vzdělávání
28. 5. 2012
0x
26245x
Využití textu písně v práci s předškolními dětmi – I. část
Článek nabízí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak využít text písničky při hrách a činnostech ve vzdělávací nabídce.
Předškolní vzdělávání
10. 5. 2012
0x
49637x
Pohádková rodina
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které dětem umožňují setkání s pohádkovou rodinou, a to prostřednictvím veršované pohádky.
Předškolní vzdělávání
3. 5. 2012
0x
22165x
Pohádková dramatika – O neposlušných kůzlátkách, I. část
Dramatizace pohádky O neposlušných kůzlátkách, která je zařazena do seriálu Pohádková dramatika, nabízí zásobník her pro učitelky mateřských škol.
Předškolní vzdělávání
25. 4. 2012
0x
15941x
Pohádková dramatika – O kohoutkovi a slepičce - III. část
Dramatické hry v tomto inspirativním článku, který je zařazen do seriálu Pohádková dramatika, jsou vhodné pro aplikaci ve vzdělávací nabídce mateřských škol.
Předškolní vzdělávání
24. 4. 2012
0x
15489x
Pohádková dramatika - O kohoutkovi a slepičce - II. část
Inspirativní článek, nabízející dramatizaci pohádky „O kohoutkovi a slepičce“, zařazen do seriálu „Pohádková dramatika“.
Předškolní vzdělávání
5. 4. 2012
0x
16484x
Pohádková dramatika ‒ „Mach a Šebestová“, I. část
Další díl ze seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky „Mach a Šebestová“.
Předškolní vzdělávání
26. 3. 2012
0x
16262x
Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, II. část
Volné pokračování dramatických her motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena Sněhová královna.
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
...
5
6
7
8
9
10
...
17
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky