Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a jeho psychika
>
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Vzdělávací obor
Všechny
Jazyk a řeč
Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace
Sebepojetí, city, vůle
Očekávaný výstup
Všechny
Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
Záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost
Poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
Přemýšlet, vést jednoduché úvahy a to, o čem přemýšlí a uvažuje, také vyjádřit
Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi)
Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení
Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
Chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první destíky, poznat víc
Chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), elementární časové pojmy (teď, dnes, včera, zítra, ráno, večer, jaro, léto, podzim, zima, rok), orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase
Naučit se nazpaměť krátké texty, úmyslně si zapamatovat a vybavit
Řešit problémy, úkoly a situace, myslet kreativně, předkládat "nápady"
Nalézat nová řešení nebo alternativní k běžným
Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) i ve slovních výpovědích k nim
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(198)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Předškolní vzdělávání
9. 5. 2019
0x
8558x
Prázdninová školka s dvouleťáky se skřítkem Racochejlem
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma skřítka Racochejla.…
Předškolní vzdělávání
7. 5. 2019
0x
13471x
Prázdninová školka s dvouleťáky – O pejskovi a kočičce
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma pejska a kočičky.…
Předškolní vzdělávání
17. 4. 2019
0x
14086x
Velikonoce s předškoláky III
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti budou „číst“ věty z obrázků, tvořit příběh z náhodně vybraných loutek, luštit hádanky, odhadovat délku činností, utvářet časovou…
Předškolní vzdělávání
16. 4. 2019
0x
12164x
Velikonoce s předškoláky II
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti procvičí předmatematické představy pomocí vajíčkových skládaček, spojovaček i příkladů pro pokročilé. Sluchové vnímání budou…
Předškolní vzdělávání
16. 4. 2019
0x
13977x
Velikonoce s předškoláky I
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti si užijí slalom s vejci, vláčkodráhohraní, práci s barvivy, zdobení vajec, skládačky v kinder vejci, tripexeso i třídění písmen.
Předškolní vzdělávání
2. 4. 2019
0x
15282x
Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Předškolní vzdělávání
28. 2. 2019
0x
21058x
Mladší děti v MŠ – předčtenářská a předmatematická gramotnost
Článek nabízí učitelům MŠ aktivity pro mladší děti. Děti budou skládat puzzle, hrát stínovanou i kelímkové pexeso. Rozmotají klubíčka vlny, posílí sluchovou paměť, seznámí se s aktivitou Člověče,…
Předškolní vzdělávání
4. 12. 2018
0x
17569x
Hra na námořníky
Tato celodenní hra je vhodná jako oslava Mezinárodního dne dětí. Celý den probíhá ve znamení soutěží na oslavu svátku dětí. Děti jsou motivovány k plnění úkolů, a za odměnu najdou Ameriku, jako…
Předškolní vzdělávání
19. 6. 2018
0x
18503x
Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl
Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.
Předškolní vzdělávání
11. 4. 2018
0x
10275x
Jak kouzelník Žito potrestal nepoctivého hostinského
Dramatická lekce inspirovaná knihou Staré pověsti české.
Předškolní vzdělávání
22. 3. 2018
2x
21467x
Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl
Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.
Předškolní vzdělávání
21. 3. 2018
0x
14253x
Jak rozvíjet sluchové vnímání v přípravné třídě – 4. díl
Článek nabízí aktivity pro rozvoj sluchové paměti, vnímání rytmu, sluchového rozlišování, naslouchání. Žáci se mohou těšit na Orffovy nástroje, hry s chrastítky, naslouchání přírodním zvukům či…
Zobrazeno
12
z
198
položek
Zpět
1
2
3
4
5
6
...
17
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky