Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Základní vzdělávání
24. 6. 2014 0x 7201x
František Mička
Metodika pro učitele s přílohami. Tématem je dílo a tvorba Františka Mičky.
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2012 0x 9184x
Krajina, její podoby v nás a ve výtvarném umění: Land art
Článek je první částí série ke vzdělávání ve výtvarném umění. Žáci se seznamují s možnostmi různých výtvarných přístupů v práci s krajinou. Rozšiřují si pojem krajiny. Kultivují a obohacují vztah ke…
Základní vzdělávání
8. 2. 2012 0x 7826x
Analýza současného stavu výuky videoartu na školách a základní východiska pro vznik metodiky videoartu
Text se zabývá možnostmi využívání nových médií ve výuce výtvarné výchovy jako prostředku ke zvyšování vizuální gramotnosti. Přestože není pochyb o tom, že se jedná o snahy potřebné a žádoucí,…
Základní vzdělávání
8. 2. 2012 0x 9664x
Komiks jako předěly v čase
Komiks je forma, která pomáhá otevírat a řešit problematiku různých časů uložených do statického políčka komiksu, nebo do statického obrazu, který může být součástí aditivního sledu takových vizuálů,…
Základní vzdělávání
7. 2. 2012 0x 8515x
Umění (v) pohybu
Přednáška Umění (v) pohybu představila program vzdělávacího workshopu pro lektorské oddělení Sbírky moderního a současného umění Národní galerie ve Veletržním paláci v Praze. V programu jde o…
Základní vzdělávání
23. 9. 2011 2x 13772x
Příběh bizona z Lascaux
Příběh bizona z Lascaux je strukturované drama, které je zaměřeno na prohloubení a lepší fixaci poznatků žáků o starší době kamenné (konkrétně mladším paleolitu) a o vzniku, formách a účelu umění v…
Základní vzdělávání
16. 12. 2009 0x 14166x
Přírodní učebna
Přírodní učebna – žáci si prakticky vyzkouší nejjednodušší výtvarné techniky s použitím dostupných materiálů. Také si v praxi ověří a prohloubí teoretické znalosti z hodin dějepisu.
Základní vzdělávání
27. 7. 2009 0x 965624x
Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň
Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.
Základní vzdělávání
9. 6. 2009 0x 13275x
Od světla k barvě
„Od světla k barvě“ je vzdělávací program pro druhý stupeň ZŠ, který se odehrává v expozicích Veletržního paláce v Národní galerii v Praze. Program se zabývá vztahem světla a barvy. Především pak tím…
Základní vzdělávání
8. 10. 2008 0x 37268x
„Cesta do pravěku“
Při výtvarném projektu „Cesta do pravěku“ získají žáci informace o prvopočátcích umělecké tvorby v dějinách lidské existence. Žáci přijímají hru na pravěké lovce, při vycházce hledají barevné…
Základní vzdělávání
16. 6. 2008 0x 20997x
Nevěřte všemu, co se píše
Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit…
Základní vzdělávání
1. 11. 2006 1x 24724x
Zátiší jako vztah mezi objekty
Reflexe tvůrčí činnosti žáků založené na hledání osobitého přístupu k vnímání, tvorbě a interpretaci zátiší - výběr prostředí a objektů, hledání "obrazu" zátiší, uplatnění objektů v komunikaci,…
Zobrazeno 12 z 14 položek