Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (99)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 99 položek
Základní vzdělávání
19. 12. 2019 0x 8319x
Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)
Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností,…
Základní vzdělávání
24. 9. 2019 0x 7487x
Inspirace ke způsobu volby nezbytných místopisných pojmů při výuce (nejen) regionálního zeměpisu
Text přináší návrh techniky, jak – pokud možno objektivně – vybrat pojmy do místopisu při úvodu do regionálního zeměpisu určitého regionu. Text respektuje reálný stav, totiž že při učitelově přípravě…
Základní vzdělávání
15. 5. 2019 3x 9099x
Mé nejoblíbenější doplňky do Moodlu
Tímto článkem chci ukázat případným čtenářům své zkušenosti s využitím Moodlu a vybraných doplňků do Moodlu.
Základní vzdělávání
18. 3. 2019 0x 7598x
Jídelníček v číslech
Úloha na rozvoj digitální, matematické ale i čtenářské gramotnosti, v níž si žáci sami vytvoří zdravý a vyvážený jídelníček na základě jimi nalezených hodnot různých potravin. Žáci si procvičí…
Základní vzdělávání
4. 2. 2019 0x 9605x
Matematika si s digi gramotností rozumí
Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti…
Základní vzdělávání
5. 12. 2018 0x 10636x
Scratch – ukázka naprogramování jednoduchého příkladu
Pomocí tohoto článku se naučíte naprogramovat helikoptéru, která létá do stran a při letu se třese.
Základní vzdělávání
16. 7. 2018 0x 9442x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání
27. 6. 2018 0x 9944x
Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Základní vzdělávání
20. 4. 2017 3x 9082x
Historie ICT s aplikací HSTRY
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
Základní vzdělávání
23. 6. 2016 4x 14840x
Školní sociální síť
Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.
Základní vzdělávání
8. 6. 2016 1x 13520x
Jak na internet: Wearables - nositelná elektronika
Wearables neboli „nositelná elektronika“ jsou elektronická zařízení, která byla navržena tak, aby mohla být běžně nošena člověkem. Na rozdíl od přenosné elektroniky, kterou držíme v ruce nebo nosíme…
Základní vzdělávání
1. 6. 2016 2x 11143x
Jak na internet: Úvod do problematiky dat
K tomu abychom měli znalosti, potřebujeme informace. Abychom získali informace, potřebujeme data. A právě s těmi pracují počítače. S daty, neboli bity a bajty. Bit (z anglického „drobek, kousek“) je…
Zobrazeno 12 z 99 položek