Domů > Odborné články > Všechny články autora „Tereza Vošahlíková“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (16)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 16 položek
Předškolní vzdělávání
21. 3. 2012 0x 7186x
Výsledky pilotního výzkumu Kořeny předškolní výchovy
Asociace lesních mateřských škol v prosinci 2011 uzavřela první kolo celorepublikového výzkumu zaměřeného na zdravý vývoj dětí ve školce, rodině a přírodě. Do výzkumu byly zapojeny lesní mateřské…
Gymnaziální vzdělávání
20. 7. 2011 0x 6060x
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – metodika pro gymnaziální vzdělávání
Článek se zabývá metodikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj na gymnáziích – poukazuje na klíčová témata do výuky, analyzuje klíčové kompetence v RVP GV, uvádí též příklady využitelných metod.
Základní vzdělávání
19. 7. 2011 0x 7301x
Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj – metodika pro základní vzdělávání
Článek přináší analýzu předpokladů a výběr klíčových témat, metod a příkladů k realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj na základních školách.
Předškolní vzdělávání
12. 7. 2011 2x 16715x
Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj – metodika pro předškolní vzdělávání
Článek se zabývá metodikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj v mateřských školách - poukazuje na klíčová témata, analyzuje klíčové kompetence v RVP PV, uvádí též příklady využitelných metod.
Základní vzdělávání
30. 6. 2011 0x 15154x
Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj
Článek celostně popisuje téma vzdělávání pro udržitelný rozvoj - od historického nástinu přes jeho vazbu s environmentální výchovou až po metodiku výuky.
Základní vzdělávání
21. 6. 2011 0x 15618x
Implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj v ČR
V implementaci VUR se uplatňují dva protichůdné modely, tzv. bottom-up a top-down implementace, které jsou představeny na příkladech Skotska a Německa. Ve Velké Británii dosud nebylo VUR ukotveno na…
Základní vzdělávání
17. 6. 2011 0x 17301x
Implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve Skotsku a Německu
V implementaci VUR se uplatňují dva protichůdné modely, tzv. bottom-up a top-down implementace, které jsou představeny na příkladech Skotska a Německa. Ve Velké Británii dosud nebylo VUR ukotveno na…
Základní vzdělávání
17. 6. 2011 0x 19764x
Zahraniční přístupy k implementaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) je jedním z aktuálních témat inovace kurikula. Přináší nové vzdělávací cíle, obsahy a metody a to do všech stupňů vzdělávání. Konečným efektem úspěšné…
Předškolní vzdělávání
7. 4. 2011 0x 12204x
Aktuální situace lesních mateřských škol v České republice
V České republice narůstá zájem rodičů, pedagogů i zástupců státní správy, kteří oceňují možné přínosy pravidelného pobytu předškolních dětí v přírodě. Od září 2010 zahájilo provoz podle dostupných…
Předškolní vzdělávání
5. 8. 2010 1x 25248x
Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku…
Předškolní vzdělávání
4. 5. 2010 2x 18232x
Lesní mateřská škola – legislativa
V České republice začínají vznikat první „dětské kluby” inspirované lesní mateřskou školou. Již toto vyhýbavé označení napovídá, že lesní mateřská škola nemá v české legislativě oporu. Důvodů je více…
Předškolní vzdělávání
24. 2. 2010 1x 24002x
Lesní mateřská škola – venku za každého počasí
Při pohledu z okna během mrazivého dne možná zapochybujeme o tom, že se v lesní mateřské škole skutečně můžeme řídit zásadou „venku za každého počasí.” Být s dětmi v lese plném rozmáčeného sněhu…
Zobrazeno 12 z 16 položek