Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (368)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 368 položek
Základní vzdělávání
28. 3. 2024 0x 29x
Z čeho obvinit čarodějnici?
Aktivita žákům umožňuje nahlédnout do života středověkých a novověkých lidí skrze zajímavé téma pronásledování čarodějnic. Žáci hledají a analyzují rytiny z příručky pro lovce čarodějnic z roku 1608,…
Základní vzdělávání
27. 3. 2024 0x 114x
Proč napsali Jenský kodex?
Žáci analyzují digitalizované stránky a iluminace Jenského kodexu a společně ve sdíleném online prostředí popisují husitskou kritiku církve, tehdejších společenských poměrů a oslavu husitských ideálů…
Základní vzdělávání
26. 3. 2024 0x 111x
Jak se žilo dělníkům v 19. století?
Hravou a tvořivou formou odhalují žáci podmínky života dělníků během 19. st., tedy v době průmyslové revoluce. Nejprve se s pomocí hravého dotazníku vycházejícího z publikace Otřesné dějiny světa…
Základní vzdělávání
21. 3. 2024 0x 234x
UNESCO: Rozšiřme seznam světového dědictví!
V této výukové aktivitě do hodin výchovy k občanství se zaměříme nejen na připomenutí českých památek UNESCO, ale zahrajeme si také roli žadatelů o zápis na Seznam světového kulturního a přírodního…
Základní vzdělávání
20. 3. 2024 0x 331x
Co viděl Jacques Callot? Třicetiletá válka očima umělce
Třicetiletá válka nabízí řadu obrazových pramenů, umožňujících nám nahlédnout do tehdejšího dění. Rytiny Jacquese Callota patří v tomto ohledu ke zdrojům, které mohou být žákům snadno srozumitelné a…
Odborné vzdělávání
7. 3. 2024 0x 554x
FactCzech: Fotky nelžou?
Lekce problubuje digitální a mediální gramotnost žáků a rozvíjí jejich kritické myšlení. Pracují s obrazovými hoaxy, které zasáhly české uživatele sociálních sítí. Jejich úkolem je analyzovat jejich…
Základní vzdělávání
5. 3. 2024 0x 761x
Digitální stopa
Digitální stopa je výuková aktivita, která propojuje prvky brainstormingu a interaktivní hry určené žákům pátých až sedmých tříd s názvem „Digistopa: příběh Báry“ (z dílny Národního ústavu pro…
Základní vzdělávání
22. 2. 2024 0x 812x
Proč nechal stavět Abú Simbel?
Žáci se s pomocí volně dostupné virtuální reality přesouvají do egyptského chrámu Abú Simbel, památky UNESCO a jednoho z nejpozoruhodnějších odkazů faraona Ramesse II. Analýzou chrámových reliéfů a s…
Základní vzdělávání
21. 2. 2024 0x 682x
Jak změnili svět? Průmyslová revoluce v Českých zemích
Žáci v aktivitě pracují s webovou aplikací Akademie věd ČR, v níž poznávají vynálezy a vynálezce z Českých zemí, kteří jsou spojeni s několika fázemi průmyslové revoluce od 19. do 20. st. Výsledky…
Základní vzdělávání
20. 2. 2024 0x 504x
Jak nám popkulturní zpracování ukazují historii? 300: Bitva u Thermopyl
Historie se stává vděčným námětem různých popkulturních zpracování, zejména pak těch filmových a komiksových. Na příkladu slavného komiksu 300: Bitva u Thermopyl si žáci budou moci vyzkoušet…
Základní vzdělávání
15. 2. 2024 0x 776x
Jak by vypadal svět po vítězství nacistů?
Otázku „Jak by to bylo, kdyby…“ si klademe poměrně často, mnohdy ji však v dějepisu považujeme za nevhodnou. Což je škoda. Můžeme např. využít kontrafaktuální historii a přiblížit si skrze ni v…
Základní vzdělávání
12. 12. 2023 0x 892x
Jak se změní Evropa v 19. století?
V aktivitě žáci pracují s online historickou mapou a samostatně hledají územní změny, které měly zásadní vliv na vývoj Evropy v 19. století i později. Aktivitu tak lze použít jako evokaci k vývoji…
Zobrazeno 12 z 368 položek