Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (56)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 56 položek
Základní vzdělávání
25. 10. 2022 0x 2853x
Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku
Článek se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Popisuje rozvoj čtenářské a předčtenářské gramotnosti a seznamuje s v České republice nepříliš známou metodou Ireny…
Základní vzdělávání
25. 10. 2021 0x 1482x
Co nebylo v učebnici (1. část) – Na cestě od autora ke čtenáři v knihovně pro věkovou kategorii žáků z 1.–2. ročníku ZŠ
Společný vzdělávací program knihovníků a učitelů dává nahlédnout na fenomén knihy z různých a pro žáky mladšího školního věku dosud neznámých úhlů pohledu.
Základní vzdělávání
29. 9. 2020 0x 7670x
Tvorba literárního projektu Harry Potter
Článek se týká projektu na téma Harry Potter. Žáci si tento projekt samostatně navrhli a zrealizovali na základě vlastního zájmu. V několika hodinách se seznámili s vybranými ukázkami z knihy Harry…
Základní vzdělávání
7. 9. 2020 0x 17488x
Charakteristika literární postavy (rozvoj čtenářské gramotnosti)
Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura u žáků 1. stupni ZŠ. Tématem hodiny je Charakteristika literární postavy.…
Základní vzdělávání
3. 6. 2020 0x 6120x
Sněhurka (francouzská verze)
Autorka sepsala námět na hodinu literatury zaměřující se na pohádku Sněhurka a její verzi ve francouzské podobě. Pro využití této inspirace je nutné si vyhradit dvě vyučovací hodiny. Téma se prolíná…
Základní vzdělávání
16. 12. 2019 0x 9467x
O Šípkové Růžence s Ozobotem
Článek ukazuje možnosti, jak může učitel pracovat se známým pohádkovým textem na počátku 1. ročníku, tedy v období, kdy si žáci teprve osvojují techniku čtení, a pokládají se základy čtenářské…
Základní vzdělávání
6. 12. 2018 0x 10953x
Slovní mraky ve výuce
Sedm tipů na hrátky se slovy s využitím některé z aplikací pro tvorbu slovních mraků (wordclouds).
Základní vzdělávání
25. 7. 2016 0x 12632x
Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – LIDOVÁ SYMBOLIKA
Připomeneme si symboly Velikonoc a Vánoc a lidové tradice a zvyky s nimi spojené. Diskutujeme o symbolech, významu zvyků a dodržování tradic u nás doma. Tvoříme věty obsahující lidové symboly,…
Základní vzdělávání
20. 7. 2016 0x 16604x
Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – KOMINÍK
Zjistíme, co jsou to pověry, dozvíme se, co nám přináší štěstí a před kterými věcmi či jevy se naopak máme mít na pozoru. Načerpáme informace o kominickém řemesle a se dvěma kominíky se vydáme čistit…
Základní vzdělávání
11. 1. 2016 0x 14624x
Zachraňme Otesánka!
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Zdravá výživa, vhodný k realizaci v 1. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin. Může být zařazen ještě v předčtenářském období.
Základní vzdělávání
20. 1. 2015 3x 26509x
Čteme s individuálně integrovanými žáky - práce s textem
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je umožnit žákovi s velkými obtížemi se čtením (s těžkou dyslexií), aby mohl úspěšně pracovat s textem společně se svou třídou. Text je přizpůsoben rozsahem, typem…
Základní vzdělávání
1. 9. 2014 0x 16274x
Čtu a vím o čem: Čarodějnice
Ukázka z knihy Víš, co čteš? je vybraná z druhé části publikace a týká se čarodějnic. Hodina byla realizována ve druhé třídě.
Zobrazeno 12 z 56 položek