Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „evaluace“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (90)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 90 položek
Základní vzdělávání
5. 2. 2008 0x 13312x
Vzájemné hodnocení žáků málotřídní školy
Článek rozebírá problematiku vrstevnického neboli vzájemného hodnocení žáků. V článku se dočtete o výhodách, ale i úskalích vzájemného hodnocení a o tom, jak jej aplikovat a správně využívat za…
Základní vzdělávání
15. 1. 2008 0x 16947x
Sebehodnocení žáka – nástroj k hodnocení žákova pokroku
Příspěvek je zaměřen na systém sebehodnocení žáků na ZŠ Táborská. V tomto procesu jsou ve škole využívány především týdenní plány na 1. stupni a žákovské knížky na 2. stupni. Významným prvkem, kterým…
Gymnaziální vzdělávání
20. 7. 2007 0x 11100x
Hodnocení nebo evaluace práce žáků?
Hodnocení výkonů a pracovních výsledků žáků musí být postaveno na plnění konkrétních a splnitelných úkolů, na posuzování individuálních změn žáka a pozitivně laděných hodnotících soudech. Žákům musí…
Předškolní vzdělávání
26. 6. 2007 0x 12970x
Autoevaluace na dvoutřídní mateřské škole.
Autorky příspěvku nastínily systémový přístup k autoevaluaci ve dvoutřídní mateřské škole, která je součástí základní školy. Jsou vytyčeny nástroje k operativnímu využití získaných poznatků z…
Předškolní vzdělávání
14. 6. 2007 0x 11640x
Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí…
Gymnaziální vzdělávání
24. 4. 2007 0x 4656x
Studentský pohled jako součást autoevaluace
Do procesu vlastní autoevaluace může škola významně zapojit svoje žáky. Příspěvek přináší praktické zkušenosti a výsledky takovéhoto zapojení.
Předškolní vzdělávání
23. 4. 2007 0x 13569x
Jede vláček přes náš most, pojeď s námi, času dost ...
ŠVP jednotřídní mateřské školy vypracovaly pedagogické pracovnice v souladu s požadavky RVP PV a s ohledem na konkrétní podmínky. Ucelený programový dokument má vypovídající hodnotou a jasnou vizi o…
Gymnaziální vzdělávání
7. 3. 2007 0x 16731x
Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy
Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.
Předškolní vzdělávání
7. 2. 2007 0x 27523x
Kritéria pro evaluaci podmínek předškolního vzdělávání
Článek se podrobně věnuje vnitřním i vnějším podmínkám předškolního vzdělávání, nabízí škálu kritérií, podle které lze postupovat při evaluaci.
Gymnaziální vzdělávání
24. 11. 2006 0x 33626x
Problematika hodnocení ve škole
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2006 1x 77023x
Sumativní a formativní hodnocení
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Základní vzdělávání
7. 11. 2006 0x 15194x
Jak postupovat při autoevaluaci ve škole
Popis postupu efektivního procesu autoevaluace, jeho naplánování a zhodnocení jednotlivých výstupů.
Zobrazeno 12 z 90 položek