Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „manipulativní činnosti“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (16)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 16 položek
Základní vzdělávání
20. 11. 2018 0x 10526x
Rozvíjení matematické gramotnosti u předškolních dětí a u žáků na 1. stupni ZŠ – čtvrtá minikonference odborného panelu matematické gramotnosti
Článek přináší ohlédnutí za příspěvky čtvrté minikonference odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 7. listopadu 2018 v Praze. Setkání se…
Základní vzdělávání
26. 3. 2014 0x 11597x
ZŠ - Komplexní aktivity
Číslo a početní operace. Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly, řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry…
Základní vzdělávání
20. 3. 2014 0x 13514x
ZŠ - Rytmus a kombinatorika
Nestandardní aplikační úlohy a problémy. Žák řeší praktické problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech školské matematiky (např. kombinatorické dovednosti). Geometrie…
Základní vzdělávání
18. 3. 2014 0x 10518x
ZŠ - Kvantita
Číslo a početní operace. Žák počítá předměty v daném souboru. Modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.
Předškolní vzdělávání
12. 3. 2014 0x 21728x
MŠ - Geometrie v prostoru
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Předškolní vzdělávání
11. 3. 2014 0x 18935x
MŠ - Komplexní aktivity
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Předškolní vzdělávání
10. 3. 2014 0x 22464x
MŠ - Geometrie v rovině
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Předškolní vzdělávání
6. 3. 2014 0x 18642x
MŠ - Rytmus a kombinatorika
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2014 0x 16918x
MŠ - Kvantita
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Předškolní vzdělávání
4. 3. 2014 0x 15964x
MŠ - Shodnost
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Předškolní vzdělávání
3. 3. 2014 0x 16679x
MŠ - Uspořádání
Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).
Předškolní vzdělávání
27. 2. 2014 0x 17077x
MŠ - Párování
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Zobrazeno 12 z 16 položek