Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „ICT“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (166)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 166 položek
Gymnaziální vzdělávání
30. 3. 2016 2x 16607x
Konektivistické co-curriculum jako model autonomního učení
Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curriculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2016 0x 9582x
Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení
Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak…
Gymnaziální vzdělávání
13. 1. 2016 0x 13684x
Využití senzoru GPS
Článek volně navazuje na výukovou aktivitu Měření se senzorem GPS. Je zaměřen na rozvoj dovedností ve fyzice, které se týkají práce s grafy popisujícími reálný pohyb těles. Úloha propojuje obsah…
Základní vzdělávání
12. 1. 2016 0x 7223x
ICT a ČJ
Ve vzdělávacím oboru Český jazyk a literatura (ČJaL) lze vybrat velké množství očekávaných výstupů realizovatelných s pomocí ICT. A také v oboru ICT jsou očekávané výstupy, které může podporovat…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 1. 2016 1x 6387x
Role technologií na cestě k inkluzi
Přehledová zpráva o tom, jakou roli by měly v procesu zavádění inkluze hrát vzdělávací technologie, doplněná kritikou situace u nás doma.
Základní vzdělávání
6. 1. 2016 0x 16511x
Padlet aneb Hobbys und Sport ve výuce němčiny
Padlet je online aplikace a všestranný nástroj, který je jednoduchý na přípravu a intuitivní pro uživatele, kteří chtějí vkládat a soustředit obsah k jednomu tématu na jedno místo. Padlet lze využít…
Gymnaziální vzdělávání
5. 1. 2016 0x 21271x
Těžiště České republiky
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje interdisciplinární výuku propojující vzdělávací obsahy vyučovacích předmětů fyzika,…
Základní vzdělávání
10. 12. 2015 0x 13827x
Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí…
Základní vzdělávání
7. 12. 2015 1x 15786x
Videokonference s neznámou třídou ve výuce angličtiny
Videokonference pomocí Mystery Hangout nebo Mystery Skype je edukační hra, při které se dvě třídy z rozdílných zemí v domluvený den a hodinu sejdou a snaží se uhodnout, ze které země a ze kterého…
Gymnaziální vzdělávání
16. 11. 2015 1x 13403x
Digitální technologie v didaktice přírodních věd
Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné…
Gymnaziální vzdělávání
20. 10. 2015 5x 18613x
Digitální technologie ve výuce společenských věd
Článek přibližuje možnosti, jak využit digitální technologie ve výuce společenskovědních předmětů. Zabývá se digitálními kompetencemi žáků a představuje několik konkrétních témat, kde lze efektivně…
Základní vzdělávání
15. 9. 2015 0x 9971x
Výukový scénář pro práci s tablety – Spolupráce mezi školami
Výukový scénář se pokouší zkombinovat dva hlavní přínosy používání tabletů ve výuce: mobilitu a multimediální využití. Tento výukový scénář by měl učitelům nabídnout nápady, jak používat mobilní…
Zobrazeno 12 z 166 položek