Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Odborné články
>
předškolní vzdělávání
>
Dítě a svět
>
osvojit se elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání - lehké mentální postižení
Základní vzdělávání - středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání - těžké mentální postižení
Gymnaziální vzdělávání
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast
Všechny
Dítě a jeho tělo
Dítě a jeho psychika
Dítě a ten druhý
Dítě a společnost
Dítě a svět
Očekávaný výstup
Všechny
Orientovat se bezpečně ve známém prostředí i v životě tohoto prostředí (doma, v budově mateřské školy, v blízkém okolí)
Zvládat běžné činnosti a požadavky na dítě kladené i jednoduché praktické situace, které se doma a v mateřské škole opakují, chovat se přiměřeně a bezpečně doma i na veřejnosti (na ulici, na hřišti, v obchodě, u lékaře apod.)
Uvědomovat si nebezpečí, se kterým se může ve svém okolí setkat, a mít povědomí o tom, jak se prakticky chránit (vědět, jak se nebezpečí vyhnout, kam se v případě potřeby obrátit o pomoc)
Osvojit se elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte
Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný, nekonečně pestrý a různorodý - jak svět přírody, tak i svět lidí (mít elementární povědomí o existenci různých národů a kultur, různých zemích, o planetě zemi, vesmíru apod.)
Všímat si změn a dění v nejbližším okolí
Porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé (všechno kolem se mění, vyvíjí, pohybuje a proměňuje a že s těmito změnami je třeba v životě počítat), přizpůsobovovat se běžně proměnlivým okolnostem doma i v mateřské škole
Mít povědomí o významu životního prostředí (přírody i společnosti) pro člověka, uvědomovat si, že způsobem, jakým se dítě i ostatní v jeho okolí chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně
Pomáhat pečovat o okolní životní prostředí (dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí, chránit přírodu v okolí, živé tvory apod.)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Vyhledat
Smazat filtr
Články
(49)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Předškolní vzdělávání
3. 11. 2011
0x
50221x
Poznáváme Martina
Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá…
Předškolní vzdělávání
2. 11. 2011
1x
66662x
Kopu, kopu brambory
Brambory jako snadno dostupný materiál dávají všem pedagogům i maminkám možnost využít je při nejrůznějších prožitkových činnostech. Blok je ještě navíc rozšířen o práci s hlínou.
Předškolní vzdělávání
6. 9. 2011
1x
35682x
Státní svátky – 28. říjen : Den vzniku samostatného československého státu
Výchova dětí k vlastenectví již od předškolního věku. V jednodenním bloku můžeme dětem přiblížit oslavy 28. října formou pohádkového příběhu Josefa Čapka a seznámit se se dvěma symboly naší země –…
Předškolní vzdělávání
16. 8. 2011
0x
36345x
Co najdeme na jarní louce?
Podněcujeme cit a estetiku dítěte, objasňujeme život hmyzu. Dítě předškolního věku vedeme k poznávání změn počasí a střídání ročních údobí přírody. Pozoruje ptáčky, zvířátka a zelenající se rostlinky…
Předškolní vzdělávání
8. 4. 2011
0x
46731x
Masopust – fašank
Příspěvek je určen pro znovuobjevení tradic a zároveň osvětlení zvyku, který se objevuje jednotlivých částech jižní Moravy. Děti se tak mohou seznámit se konkrétními znaky, které vnesly sílu a význam…
Předškolní vzdělávání
8. 3. 2011
0x
114745x
Ptáčci v zimě
Tento příspěvek vznikl na podnět dětí, které pozorovaly ptáky v zimě, chtěly se naučit o ně pečovat a něco nového se o nich dozvědět.
Předškolní vzdělávání
8. 11. 2010
1x
36309x
Hry s pohádkou Kuřátko a obilí
Prostřednictvím následujícího příspěvku se děti seznámí s pohádkou „Kuřátko a obilí“, učí se porozumět veršovanému textu. Dalšími navazujícími tématicky zaměřenými činnostmi si děti upevní děj…
Předškolní vzdělávání
10. 8. 2010
0x
125126x
Pokusy pro předškoláky
V textu jsou uvedeny pokusy vhodné již pro děti předškolního věku. Pro přehlednost jsou rozděleny do několika kategorií – Vlastnosti věcí kolem nás, Proměny, Voda, Vzduch, Světlo a tma, Lidské tělo,…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2010
0x
33504x
O hajném Robátkovi
Děti prostřednictvím pohádky pronikají do lesního království, kde se seznamují s volně žijícími zvířaty a jejich způsobem života. Dozví se, kdo je to myslivec, hajný, jaká je jejich hlavní úloha.…
Předškolní vzdělávání
5. 3. 2010
0x
27878x
Princezna ze mlejna
Naše mateřská škola se podílela na výstavě na téma „Vodníci a hastrmani” pořádané městskou knihovnou. Vodníka jsme vybrali z pohádky „Princezna ze mlejna” a současně jsme děti seznamovali s obsahem…
Předškolní vzdělávání
3. 3. 2010
0x
31147x
Skřítek Podzimáček
Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s…
Předškolní vzdělávání
11. 12. 2009
0x
22548x
Jede, jede poštovský panáček
Děti prostřednictvím praktické ukázky (exkurze) a následných činností a her získávají poznatky o významu pošty a o práci jejích zaměstnanců. Některé z navazujících činností vedou děti k zamyšlení,…
Zobrazeno
12
z
49
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky