Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (14)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 14 položek
Gymnaziální vzdělávání
11. 4. 2022 0x 739x
Zlatá horečka v Kalifornii
Lekci lze zařadit do hodin dějepisu, zeměpisu, občanské výchovy, angličtiny, hudební výchovy, … Časová dotace: 1 vyučovací hodina. Cíl: Vést k pochopení okolností vzniku velkoměsta San Francisca. S…
Gymnaziální vzdělávání
25. 4. 2016 0x 9219x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl patentován telefon
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s objevem a patentováním telefonu v 19. století. Také si objasní proces patentování. Žáci budou aktivováni skupinovou prací a vyhledáváním informací na…
Gymnaziální vzdělávání
19. 1. 2016 1x 11935x
Průmyslová revoluce na Smíchově
Cílem výuky je přiblížit žákům hospodářské, sociální, politické a technické změny spojené s průmyslovou revolucí. Žáci vypracují a přednesou práce na témata spojená s dějinami Prahy 19. století.…
Gymnaziální vzdělávání
19. 10. 2015 0x 16234x
Břímě bílého muže
V rámci tématu Expanze, kolonizace, dekolonizace podle Návrhu alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis (dále NAV) pracují žáci čtvrtého ročníku čtyřletého všeobecného gymnázia s básní Rudyarda…
Gymnaziální vzdělávání
2. 3. 2015 0x 8324x
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy abdikoval poslední čínský císař
Žáci se seznámí s životem posledního čínského císaře a díky tomu s důležitějšími milníky světových dějin prvních dvou třetin 20.století.
Gymnaziální vzdělávání
5. 2. 2015 0x 9882x
Pojem a úloha státu ve výuce dějepisu
V rámci tématu Státy a vlády podle Návrhu alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis (dále NAV) pracují žáci třetího ročníku čtyřletého všeobecného gymnázia s pojmem stát. Pomocí analýzy…
Gymnaziální vzdělávání
4. 2. 2015 0x 22117x
Myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství
Cílem výukové lekce je přiblížit studentům myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství, jeho nejdůležitějších hodnotových rozměrů (dělba moci ve státě, otázka rovnosti, vztah k náboženství) a vědeckého…
Gymnaziální vzdělávání
6. 9. 2012 1x 14821x
Petice Čechů k císaři r. 1848
Lekce, ve které musí žáci uplatnit znalosti z předchozích hodin o dělnickém hnutí v 19. stol., národním hnutí v 1. pol. 19. stol. a evropských revolucích 1. pol. 19. stol. a roku 1848. Zároveň…
Gymnaziální vzdělávání
13. 8. 2012 0x 10704x
Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 8. 2012 0x 13771x
Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?
Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale…
Gymnaziální vzdělávání
23. 11. 2011 0x 21516x
HIMMELLAUDON! aneb dějiny psané písněmi
Příspěvek je scénářem stejnojmenného edukačního programu zaměřeného na dějiny Moravy, které jsou tu přibližovány prostřednictvím námětově souvisejících lidových písní a jejich průvodního komentáře.…
Gymnaziální vzdělávání
27. 10. 2011 1x 20790x
Kolonialismus konce 19. a počátku 20. století
Blok 5 hodin určený k zopakování dosavadních znalostí žáků o zámořských objevech a počátcích kolonialismu, seznámení se s pokračujícím obsazováním cizích území evropskými mocnostmi (důraz na jejich…
Zobrazeno 12 z 14 položek