Domů > Odborné články > Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (64)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 64 položek
Základní vzdělávání Spomocník
2. 5. 2017 15x 6600x
Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením
Popis evaluačního nástroje iPAC vyvinutého evropským projektem MTTEP, jehož cílem je ukázat, jak by měly vypadat výukové aktivity využívající mobilní digitální zařízení. Jedná se o velmi důležitý…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 3. 2017 4x 9606x
Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač
Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 9. 2016 7x 11119x
Průmysl 4.0 do každé školy
Článek shrnuje problematiku přechodu průmyslu do 4. vývojové etapy a popisuje jeho vztah ke školství včetně našich aktuálních snah se s touto výzvou doby vyrovnat.
Základní vzdělávání
1. 9. 2016 0x 10407x
Aktualizováno: Masivní otevřené online kurzy – vymezení, požadavky a doporučení, verze 1.1
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kterou schválila vláda v roce 2014 a nyní realizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), hovoří na více místech o vzniku masivních…
Základní vzdělávání
18. 8. 2016 0x 13843x
Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů
Příspěvek uvádí soubor kritérií kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, která se stávají etalonem kvality elektronických výstupů využitelných ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
21. 4. 2016 3x 10420x
Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání – tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol
Příručka představuje hlavní výhody, které může přinést zapojení principů otevřeného vzdělávání do českých škol. Počínaje finančními úsporami a konče zvýšením celkové kvality výuky a prestiže českých…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 4. 2016 0x 7091x
Výukový a vzdělávací software nově a jinak
Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 12867x
Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie
Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání
18. 1. 2016 3x 12761x
Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah
Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Základní vzdělávání
14. 1. 2016 3x 12674x
Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek
Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích.…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2015 0x 8554x
Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou
Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 9. 2015 0x 4574x
Otevřené vzdělávání a aktivity kolem něj
Druhá část článku informujícího o současném vývoji otevřeného vzdělávání u nás.
Zobrazeno 12 z 64 položek